NITRA. Veľká reklamná obrazovka stála pri bývalom Tescu od roku 2009. „Bojujeme s reklamným smogom,“ komentovala dnes radnica odstránenie videobordu.

Pozemok, kde stál, patrí mestu. V roku 2008 ho bez verejnej súťaže na dobu neurčitú prenajalo za necelých tisíc eur ročne firme Media Evolution. Podľa obchodného registra bol v tom čase spoločníkom firmy syn vtedajšieho mestského poslanca za Smer.
Posledný dodatok k zmluve so spomínanou firmou mesto podpísalo v roku 2016, za primátora Jozefa Dvonča. V aktuálnom obchodnom registri už táto spoločnosť nefiguruje, vlani bola v likvidácii.
"Úsilie vypratať tento mestský pozemok trvalo tri roky. Reklamná stavba mala povolenie len do Silvestra 2017," povedal hovorca radnice Tomáš Holúbek.
Video:
Obrazovku dal nakoniec odstrániť na vlastné náklady jej majiteľ, ktorý už nemal ani platnú zmluvu na prenájom pozemku.
"Mesto už predtým podalo žalobu na vypratanie, o ktorej doteraz nebolo rozhodnuté. Zároveň sme ako stavebný úrad nariadili odstránenie stavby - keďže ho majiteľ zariadenia nerešpektoval, bol na Krajský súd v Banskej Bystrici podaný návrh na vykonanie exekúcie - ani o ňom nebolo doteraz rozhodnuté," dodal Holúbek.
„Jedna vec je, že to bol reklamný smog, druhá, že stál pri frekventovanej križovatke s požehnaním polície,“ poukázal zdroj.
Paradoxom je, že firma v roku 2009 na svojej internetovej stránke lákala klientov práve na to, že reklamné zariadenie je „v Nitre na najfrekventovanejšom dopravnom uzle".
„Vodič prechádzajúci cez predmetnú križovatku sa má prioritne venovať cestnej premávke, a nie informačnému zariadeniu. To je určené pre chodcov, prípadne spolujazdcov. Umiestené je asymetricky mimo priameho zorného poľa vodiča," píše sa v oficiálnom stanovisku polície z roku 2009.
„Vždy, keď idem v smere od tržnice, až ma mykne, obrazovka automaticky pritiahne moju pozornosť. Nechápem, prečo dali zariadenie na takúto frekventovanú križovatku. Nemá to žiadnu logiku," reagoval vtedy nespokojný vodič.
Vtedajšie vedenie mesta argumentovalo aj tým, že Media Evolution bezplatne poskytuje mestu aj mestským športovým klubom priestor na propagáciu.
V Nitre je podľa Holúbeka približne 70 bilbordov vo vlastníctve reklamných agentúr, ktorým nebolo predĺžené povolenie. Sú umiestnené v rozpore s územným plánom.