Vďaka priazni zákazníkov, rozširovaniu dostupnosti svojich produktov a donáškovej služby sa spoločnosti podarilo udržať všetky pracovné miesta a zvýšiť podiel na trhu. Spoločnosť dokonca naberá nových ľudí a ponúka príležitosť každému záujemcovi o stabilnú a dobre ohodnotenú prácu.
Pandémia zmenila situáciu na pracovnom trhu
Situácia na trhu práce sa vplyvom pandémie zmenila. Kým ešte v roku 2019 sa Slováci nebáli meniť zamestnanie, od minulého roka prejavujú výrazne vyššiu opatrnosť – namiesto flexibility uprednostňujú istotu dlhodobého zamestnania a odolnosť zamestnávateľa voči externým faktorom. „Pre pandémiu sme, našťastie, nemuseli rušiť žiadne pracovné miesto. Ak aj niekto odišiel z vlastnej vôle či z iných dôvodov, prijali sme nového človeka. Každému zamestnancovi tiež patrí veľké poďakovanie za nasadenie, s ktorým sme spoločne zvládli neľahké obdobie ,“ hovorí Zoltán Vida, ktorý prevádzkuje tri reštaurácie McDonald’s v Nitrianskom kraji. Aktuálne je v týchto prevádzkach zamestnaných 248 ľudí, pričom ďalších hľadajú. „Spustili sme už náborovú kampaň a aktuálne sa nám hlásia noví záujemcovia. Prijať plánujeme zamestnancov na plný pracovný úväzok aj na dohodu o brigádnickej činnosti,“ spresňuje Z. Vida.

Spoločnosti McDonald’s sa podarilo udržať pracovné miesta nielen v Nitrianskom kraji, ale aj v ostatných častiach Slovenska. Aktuálne je v 35 reštauráciách zamestnaných približne 2 600 ľudí, pričom spoločnosť naberá nových ľudí a ponúka príležitosť každému záujemcovi nájsť stabilnú a dobre ohodnotenú prácu v tejto reštauračnej sieti. „Spoločnosť McDonald’s je aj v týchto komplikovaných časoch oporou pre svojich zamestnancov. Stabilné pracovné prostredie bolo spolu s bezpečnosťou pri práci, hygienou a ochranou zákazníkov i zamestnancov našou hlavnou prioritou v pandemickom období,“ hovorí Adriana Boháčová, People manažérka pre McDonald’s na Slovensku.
Trikrát ocenený Najzamestnávateľ roka
Reštaurácie McDonald’s, rovnako ako celý gastro segment, prešli v roku 2020 neľahkými výzvami. Spoločnosť však nepoľavila v rozvíjaní podnikania ani v komunitnej pomoci, za čo sa jej dostalo po tretíkrát po sebe uznania aj v rámci obľúbenej ankety Najzamestnávateľ roka 2020. „Sme nesmierne hrdí, že sa nám aj tento rok podarilo obhájiť prvenstvo v ankete Najzamestnávateľ roka 2020 v kategórií Cestovný ruch, gastro a hoteliersvo. Je to pre nás obrovské zadosťučinenie a ocenenie vnímame aj ako záväzok do budúcna. Plne si uvedomujeme, že iba vďaka spokojným zamestnancom dokážeme aj naďalej servírovať našim zákazníkom nielen chutné a kvalitné jedlo, ale vytvárať aj príjemnú atmosféru,” povedala A. Boháčová. „Ako poďakovanie za ich skvelú prácu počas náročného obdobia sme im pripravili veľký balík s vitamínmi, rôznymi pochutinami a darčekmi, ktoré sme našim zamestnancom osobne v každej reštaurácii odovzdali,“ dodáva.
Práca v McDonald’s
Chceli by ste vedieť, aké to je pracovať pre jedného z najlepších slovenských zamestnávateľov? McDonald’s ponúka pracovné príležitosti vyhovujúce všetkým zamestnancom. Od pracovných pomerov na plné alebo skrátené úväzky až po dlhodobé alebo krátkodobé brigády. Sledujte pracovné ponuky na stránke www.mcdonalds.sk

Zvyšovanie podielu na trhu
Spoločnosti sa aj napriek sťaženým podmienkam podarilo zvýšiť podiel na trhu. Kým v roku 2019 tvorili návštevy McDonald’s 70 percent všetkých návštev reštaurácií rýchleho občerstvenia na Slovensku, v minulom roku to bolo takmer o tri percentá viac. „V piatich reštauráciách sme pre zvýšenie efektivity, pohodlia a bezpečnosti zákazníkov vybudovali vonkajšie digitálne menu boardy a nepoľavili sme ani vo vytváraní príjemnej atmosféry v prevádzkach, ktoré síce s obmedzeniami, no výrazne dotvárali naše gastro a zákaznícke služby,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR supervízorka pre McDonald’s na Slovensku.
Pomoc zdravotníkom a podpora duševného zdravia zamestnancov
Spoločnosť McDonald’s počas obdobia neutíchajúcej pandémie pomáhala najmä tým, ktorí boli najvyťaženejší - pripravovala jedlo pre zdravotníkov, ako aj policajtov a vojakov, ktorí nepretržite kontrolovali hranice, alebo zabezpečovali testovanie. Za celé obdobie tak reštaurácie McDonald's na Slovensku pripravili viac ako 15-tisíc porcií teplého jedla pre mnohých bojovníkov v prvých líniách. Výnimkou v pomoci zdravotníkom v prvej línii neboli ani reštaurácie McDonald’s v Nitrianskom kraji. „Do nitrianskej nemocnice a mobilných odberných miest v Beladiciach a v Hosťovej sme vozili teplé aj studené nápoje a občerstvenie. Niekedy to boli dezerty, inokedy sendviče. Chceli sme aspoň takouto troškou prispieť k tomu, aby sa zdravotníci z prvej línie cítili o niečo lepšie,“ vysvetľuje Z. Vida.

Ako dobrý sused podporovala spoločnosť McDonald’s aj komunity v rôznych oblastiach na Slovensku, či už kúpou dezinfekčných prostriedkov alebo počítačového vybavenia pre deti zo sociálne slabších rodín. V neposlednom rade sa spoločnosť McDonald's stala členom koalície Ligy za duševné zdravie, aby podporila vzdelávanie o duševnom zdraví svojich zamestnancov.
Neustále zlepšovanie zákazníckej skúsenosti
Otvorenie interiérových priestorov reštaurácií McDonald’s prináša po dlhom období okrem možnosti vychutnania si jedla pri jednom stole aj návrat obľúbenej pozície GEL – Guest Experience Leader, ktorý je zodpovedný za zlepšovanie zákazníckeho zážitku v reštauráciách McDonald's. Minuloročný prieskum spoločnosti ukázal, že až 80 percent zákazníkov oceňuje jeho priateľskosť a približne rovnaký podiel ľudí vníma pozitívne čistotu v prevádzkach (aj pri objednávkach so sebou). Dáta za rok 2020 ukázali aj ďalšiu zaujímavosť – hranolčeky nechýbali takmer pri žiadnej objednávke v minulom roku. Jednoducho, každá objednávka obsahovala priemerne jednu porciu hranolčekov.