NITRA. Absurdita v strategickom priemyselnom parku pokračuje. Aby sa ľudia dostali do práce a z práce, balansujú nad priekopou a preliezajú plot, pri ktorom sú položené palety. Slúžia ako provizórne schodíky.
Nezmenilo sa to ani rok po tom, čo sme na problém po prvý raz upozornili. Je to nebezpečné a ponižujúce.
Pracovníci firiem, ktorí pravidelne zdolávajú prekážkovú dráhu, prestali veriť, že sa niečo zmení. Zastávka MHD, ktorá stojí o pár metrov ďalej, je roky nevyužitá. Autobusy totiž do strategického parku nejazdia.
Cesta končí pred priekopou
Ľudia sa MHD, ktorá by ich doviezla do strategického parku, ani po niekoľkých rokoch nedočkali. Situácia sa má zmeniť až od januára.
„Ak by cesta, ktorá vedie od poslednej obsluhovanej zastávky MHD, nekončila pred priekopou, a ak by za tou priekopou nebol plot, hneď by to bolo lepšie,“ zhodli sa ľudia, ktorí zdolávajú prekážkovú dráhu.
Cestu, ktorá vedie k priekope, dal vybudovať MH Invest. „Komunikácia príležitostne využívaná ľuďmi, ktorí vystúpia z autobusu na ulici Dolné hony, je úsek dočasnej cesty. Slúžila pre potreby výstavby Strategického parku Nitra. Nebola určená pre pešiu dopravu a nie je plánované ani jej prepojenie na ulicu Cez panské,“ píše sa v stanovisku štátnej firmy.
Na paletách sa šmýka
„Bojím sa,“ priznala s ruským prízvukom mladá žena, keď prechádzala po provizórnej lávke. Vracala sa z rannej zmeny a ponáhľala sa na autobus na opačnej strane plotu.
„Palety sa šmýkajú, ale ísť dookola – to je ďaleko. Aj toto stíhame na poslednú chvíľu,“ povedal mladý muž o skratke cez priekopu a plot.
„Či je to nebezpečné? A však je, ale čo spravíme?“ zareagoval ďalší muž. Aj on hovorí, že keby išiel okolo, nestihne to: „Musel by som dva kilometre obchádzať“.
„Ďakujem ľuďom, ktorí nám sem dávajú palety,“ zakričala Katarína, ktorá sa vracala z práce.
Domácich nemá kto voziť
„Ja tadiaľto chodím už dva roky. Čo už mám robiť?“ povedal Martin, ktorý išiel na popoludňajšiu zmenu.
Dodal, že v zime sa snaží tejto trase vyhnúť, aby sa tu náhodou nezabil: „Je to nebezpečné, jeden pán tu spadol a neviem, či si aj niečo s chrbticou nespravil. Neuznali mu to ako pracovný úraz, vraj nemal tadeto chodiť.“
Martin pracuje v JLR. „MHD tam nejazdí. Ľudia sa sťažujú, ale pánovi primátorovi je to jedno. Ani neverím tomu, že sa niečo urobí,“ poznamenal.
Myslí si, že firmy nežiadajú, aby sa to riešilo: „Väčšinou tu pracujú ľudia z dedín a iných miest, dovážajú ich autobusmi. A nás, čo sme z Nitry, nemá kto voziť.“
Záväzok v zmluve
Miroslava Remenárová z Jaguar Land Rover hovorí, že o riešenie sa firmy zo strategického parku snažia od januára 2019. Márne.