„Vybudovanie takéhoto priestoru nebolo jednoduché a len samotná projektová príprava sa dolaďovala so zástupcami značky a s berlínskym architektonickým štúdiom takmer rok,“ povedal Samuel Antoš, konateľ a riaditeľ spoločnosti Motor-Car Nitra.
Nitrania prichádzajú ako prví na Slovensku so službou bezkontaktného príjmu do servisu, prebratia vozidla zo servisu, a takisto ponúkajú možnosť zapožičať si auto. Pripravuje sa možnosť aj mimo pracovných hodín a dní klientovi poskytnúť služby a mobilitu pomocou najnovších technológií bez potreby osobnej interakcie.
Klientom ponúkajú nový zážitok
V rámci slovenských showroomov značky Mercedes-Benz ide o najmodernejšie architektonické stvárnenie. Je v dokonalej symbióze s najnovšími digitálnymi technológiami a novým procesom predaja.
Klientom ponúkajú úplne nový zážitok. Najväčšou zmenou oproti minulosti je spôsob komunikácie. „Zamestnanec Mercedes-Benz vystupuje v úlohe osobného hostiteľa, tzv. star asistenta, a na základe individuálnych potrieb zákazníka organizuje odbornú asistenciu napríklad produktového špecialistu alebo predajcu,“ vysvetľuje Andrea Dóczyová,vedúca predaja v Motor - Car Nitra.
Klienti profitujú aj zo spoločného poradenského priestoru pre oblasť predaja a oblasť zákazníckych služieb. Celý predajný proces – od výberu vozidla, cez jeho zážitkovú konfiguráciu až po samotnú kúpu – prebieha digitálne, bez akýchkoľvek papierov.

Showroom si podmaní klienta
Ojedinelý projekt sa podarilo úspešne zrealizovať aj napriek nepredvídateľným úskaliam - mesiac po začatí stavebných prác vypukla pandémia koronavírusu.
„Ide o niekoľkomiliónovú investíciu, ktorá sa začala realizovať kúpou pozemku v roku 2016. Stavebné úpravy sa začali v polovici roka 2018,“ informoval Samuel Antoš.
„Prvoradým cieľom novej koncepcie a stratégie predaja značky je filozofia, že showroom si podmaní klienta svojím fascinujúcim priestorovým dizajnom, inovatívnymi poradenskými procesmi, či zavedenými technologickými a digitálnymi postupmi v oblasti poradenstva, predaja a služieb,“ doplnila Andrea Dóczyová.
Showroom sa tak stáva akýmsi pomyselným pódiom, ktoré ponúka virtuálne a realistické zážitky.
Efektivita a komfort
V čom je teda nitriansky showroom výnimočný? Samuel Antoš kladie dôraz okrem samotných procesov aj na neobvyklý komfort pre klienta a zamestnancov. Priestory sú plne klimatizované a atraktívne, sú v nich najnovšie digitálne komunikačné technológie.
„Celý koncept je založený na modulárnom dizajne, ktorý umožňuje flexibilne a hlavne variabilne reagovať na potreby klienta a zainteresovaných strán. Servisná časť disponuje okrem priestorov pre mechanikov aj najmodernejšou lakovňou, na Slovensku jedinečnou kabínou Raptor s infračerveným sušičom, ktorý skracuje dĺžku celého procesu o tretinu a až o 50% šetrí elektrickú energiu. Za kratší čas tak dokážu vybaviť takmer o polovicu viac vozidiel,“ prezradil vedúci servisu Jozef Špaňúr.
V tejto súvislosti vytvorili dve ďalšie nové pracovné pozície pre lakovníka a klampiara. Dve miesta pribudli aj na pozície mechanikov, ďalšia vznikla pre činnosť nastavenia geometrie vozidla a pneuservisu. „V rámci servisnej časti disponujeme samostatnou oddelenou časťou na prezúvanie a uskladnenie pneumatík, jednou manuálnou a jednou vysoko ekologickou a modernou umývacou linkou, a predpripravenými priestormi na vytvorenie plánovaného detailingového centra.“

Mysleli aj na elektrické vozidlá
Prevádzka je ohľaduplná k životnému prostrediu, spĺňa nielen legislatívne štandardy, ale podporuje aj jednu z kľúčových hodnôt značky - trvalú udržateľnosť.
„Máme jedny z najnovších technológií a zariadení používaných v priemysle, ktorými šetríme vodu a elektrinu. Máme vlastnú čističku odpadových vôd, ekologické olejové hospodárstvo, plánujeme osadiť na streche budovy slnečné kolektory a využívať tak aj slnečnú energiu. Vďaka tomu sme nielen neporovnateľne efektívnejší a rýchlejší, ale hlavne to pocítia naši klienti – napríklad vo forme skrátenia čakacej doby servisných prác na ich vozidle,“ konštatoval Samuel Antoš.
V areáli je nainštalovaných aj tucet nabíjacích elektrických boxov, ktoré sú zákazníkom k dispozícii 24 hodín denne. Spoločnosť sa tak pripravuje na elektrickú motoristickú budúcnosť.
Zdvojnásobili plochu
„Pri budovaní showroomu sa kládol veľký dôraz na to, aby bolo v nových priestoroch spoločnosti Motor-Car Nitra všetko prispôsobené potrebám a maximálnej spokojnosti klienta, ktorý je pre nás prioritou,“ dodal Antoš.
Vyčíslil, že oproti pôvodnej ploche 250 m2 zdvojnásobili predajno-servisný priestor, teraz má rozlohu 473 m2: „Vďaka tomu sa nám podarilo vytvoriť dostatočne veľkú prezenčnú plochu pre jedno elektrické vozidlo, jedno úžitkové a až päť osobných vozidiel. Vznikol aj úplne nový, špeciálny privátny priestor určený na digitálnu konfiguráciu a prezentáciu vozidla, ktorý obsahuje veľkú obrazovku, náladové osvetlenie a zaujme aj zvukovým systémom, špeciálne nakonfigurovaným pre zákazníkom zvolený typ vozidla.“

Prozákaznícka orientácia
„Som nesmierne rád, že vďaka nášmu zastúpeniu sa aj Slovensko stalo súčasťou globálnej koncepcie unikátnej zmeny, v rámci ktorej prechádza naša značka z produktovej na prozákaznícku orientáciu, a to pomocou efektívneho využitia najmodernejších digitálnych technológií, ale aj formy maloobchodu a prístup k zákazníkom.“
V Motor-Car Nitra ponúkajú v jednom priestore bez stavebného predelenia súčasne dve značky - Mercedes-Benz a KIA, ktoré sa výborne dopĺňajú.
Zákazník na prvom mieste
Klient, ktorý príde do servisu, bude buďonline objednaný, alebo priamo „načítaný“ užpri príchode do areálu anásledne bude digitálne nasmerovanýkpriestorom servisu, kde zaparkuje svoje vozidlo aodovzdá kľúče buďstar asistentovi, alebo servisnému prijímaciemu technikovi.
Vkomfortnej oddychovej lobby časti si môže daťkávu, prejsťsi sprijímacím servisným technikom detaily zákazky, pokým carchecker vpriestore servisu urobí krátku, ale dôslednú prehliadku vozidla ajeho povinnej výbavy adigitálnou formou posunie servisnému technikovi možnénávrhy.
Čas voddychovej lobby zóne môže klient využiťaj na prácu (pomocou vyskorýchlostného internetového pripojenia) apopri tom na veľkej obrazovke sledovať, ako sa servisní mechanici venujú jeho vozidlu.
Oproti minulosti je možnézaplatiťrealizované zákazky pomocou digitálneho automatického platobného kiosku, a to buďvhotovosti alebo platobnou kartou.
Rovnako bezkontaktne to bude vyzeraťaj pri návšteve predajného priestoru akúpe vozidla. Klient po predchádzajúcej konfigurácii svojho vozidla na webovej stránke značky, či online komunikácii so zastúpením, bude po svojom príchode do showroomu manažovanýstar asistentom.