ŠAĽA. Protestné akcie, blokáda aj petícia. Po ceste I/75, ktorej súčasťou je most ponad Váh, prejde denne približne 28-tisíc áut. Situácia pretrváva takmer 20 rokov.

Riešením je vybudovanie obchvatu mesta. S výstavbou sa malo začať minulý rok. Projekt napokon stopli. Aktuálne je Slovenská správa ciest pred vyhlásením súťaže na zhotoviteľa stavby. Potvrdil to minister dopravy.
Minister o šalianskom obchvate
Sabinov, Prievidza a Šaľa. Tieto mestá sú pripravené na vybudovanie obchvatov. Šaľa aj Prievidza čakajú na vyhlásenie súťaže na zhotoviteľa stavby. Vo vysielaní na svojom profile na sociálnej sieti to potvrdil šéf rezortu dopravy Andrej Doležal.
Aj podľa Martina Guziho, hovorcu Slovenskej správy ciest, už pripravujú verejné obstarávanie obchvatu Šale. S ministerstvom dopravy a výstavby zároveň finalizujú rokovania k potvrdeniu finančného krytia zákazky.
Na realizáciu už mali v minulosti vyčlenené financie z eurofondov, hľadali aj zhotoviteľa. Investíciu napokon na jar vyradili zo zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Investor vtedy naznačil, že dôvodom boli „nedotiahnuté administratívne úkony“. Hrozilo, že do konca roka 2023 sa nestihne stavba ukončiť a peniaze z eurofondov vyčerpať. Lehota výstavby bola stanovená na 36 mesiacov.
Stavebným povolením disponovala len časť obchvatu. Nultý až tretí kilometer, kde sa nachádza cestný most ponad Váh, ho nemal.
V článku sa dočíta aj:
* Kadiaľ je naplánovaná nová trasa obchvatu Šale.
* Koľko bude stáť jeho realizácia.
* Kedy by mal byť známy víťaz súťaže na zhotovenie obchvatu.
* Ako dlho potrvá výstavba.
* Aké kroky je pripravené spraviť mesto, ak sa do konca februára veci nepohnú.
Ako vtedy objasnila SSC, verejné obstarávanie sa začalo v apríli 2019, predĺžili ho námietky uchádzačov a pre obštrukcie niektorých účastníkov trvalo neúmerne dlho aj stavebné konanie.
Nielen časť, ale celý obchvat
Tentoraz investor potvrdil, že sa bude stavať celý obchvat, t. j. od nultého