Vravia, že nezávislý kandidát je zárukou pre občana. Všetci traja sa počas svojho dlhoročného pôsobenia v komunálnej politike riadia tromi zásadami – slušnosť, skúsenosť, stabilita.
Zhodnú sa, že samospráva je vo vnímaní spoločnosti jednou z najdôveryhodnejších inštitúcií.
Za hlavnú úlohu samosprávy považujú starať sa o všestranný rozvoj svojho územia a o potreby obyvateľov kraja.
Strana starostov a nezávislých kandidátov je podľa nich zárukou, že občanov budú zastupovať slušní a skúsení kandidáti, ktorí budú rozhodovať v ich prospech za účelom stability regiónu.
Za dôležité považujú aktívne a plnohodnotne presadzovať zámer NSK spracovaný v koncepčnom dokumente rozvoja kraja s jasne definovaným hlavným cieľom.
V súčasnom období prebieha schvaľovací proces Programu hospodárskeho rozvoja a strategického rozvoja Nitrianskeho samosprávneho kraja do roku 2030. Je to strategický dokument pre nové programovacie obdobie určujúci smerovanie, priority a strategické ciele NSK, ktorého súčasťou je aj 65 obcí Nitrianskeho okresu.
Pracovná skupina zostavená so zástupcov samospráv ako i zástupcov neverejného sektora Strategicko plánovacieho regiónu Nitra, počas posledných takmer dvoch rokov pracovala na príprave strategických cieľov a priorít jednotlivých mikroregiónov nitrianskeho okresu. Výsledkom viac ako 150 pracovných stretnutí je spoločný dokument, ktorý obsahuje priority a ciele vychádzajúce z potrieb mikroregiónov.
Tým najpálčivejším problémom považuje trojica kandidátov oblasť sociálnych služieb a zdravotníctva.

Sociálna starostlivosť a zdravotníctvo
Hlavnou prioritou je pre nich realizácia projektov v nadväznosti na opatrenia zamerané na Integráciu sociálnych a zdravotných zariadení, zabezpečenie dostupnosti zdravotných služieb.
Cieľom tohto opatrenia je budovanie chýbajúcich či nedostatočných kapacít zabezpečujúcich služby sociálnej a zdravotnej starostlivosti komunitného typu. V prípade mikroregiónov nitrianskeho okresu je pripravený integrovaný model riešenia umiestnenia zariadení pre zabezpečenie sociálnych a špeciálnych služieb na úrovni komunity.
Za týmto účelom je podľa nich potrebná realizácia budovania denných stacionárov a hospicov v rámci zariadení integrovaných centier sociálnych a zdravotných služieb. Takáto forma poskytovania sociálnych služieb sa i pre samosprávy z pohľadu ekonomického javí výhodnejšou ako napr. externé zabezpečovanie opatrovateľskej služby, pri ktorej v súčasnom období náklady na poskytovanú osem hodinovú domácu opatrovateľskú starostlivosť jedného obyvateľa vychádzajú na viac ako tisíc eur mesačne.
Modernizácia cestnej siete, cyklistická doprava a cestový ruch
Podpora výstavby a modernizácie miestnych komunikácií so zameraním na zvýšenie bezpečnosti pešej a cyklistickej dopravy, budovanie odtokových systémov dažďovej vody a rekonštrukcia zanedbaných mostných objektov. To všetko sú témy, ktoré kandidáti Ďurica, Holúbek a Hroššo považujú za veľmi dôležité.
Zamerať sa treba aj na podporu aktivít súvisiacich s výstavbou cyklotrás v mestách a obciach združených v územiach Udržateľného mestského rozvoja (UMR) so zámerom zvýšenia podielu cyklistickej dopravy na celkovej deľbe prepravnej práce. Podstatné je aj prepojenie regionálnych aktív cestovného ruchu na cyklotrasy.

Obnova verejnej stokovej siete a čistiarní odpadových vôd, vodovodnej siete
Dôležitá je tiež rekonštrukcia kanalizačných sietí a technických zariadení na spracovanie odpadových vôd a dodávok pitnej vody. Posilniť by sa mali investície do rozvoja odpadového hospodárstva na miestnej úrovni.
Lekárska starostlivosť
Problémom nedostatočného počtu lekárov a zdravotníckych pracovníkov je podľa skúsených kandidátov ich slabé finančné ohodnotenie. Táto záležitosť však spadá do kompetencie štátu, nie samosprávnych krajov.
Myslia si, že budovanie nových integrovaných sociálnych a zdravotných zariadení s ich kompletným vybavením by mohlo byť lákadlom pre začínajúcich lekárov.

Skúsenosti s krízou
Všetci traja kandidáti na pozíciách starostov prekonali už viaceré krízové situácie. Vysporiadali sa s finančnou i pandemickou krízou.
Aj súčasná energetické kríza bude potrebovať funkčné riešenia. Vravia, že rozumná obec musí fungovať rozumne a teda efektívne a udržateľne. Za podstatné považujú využiť všetky dostupné zdroje i potenciál pre spoluprácu a deľbu práce využívajúc špecifický potenciál všetkých sociálno-ekonomických partnerov.
Objednávateľ: Ing. Peter Ďurica, 951 53 Babindol 141
Dodávateľ: Petit Press a.s. Lazaretská 12, 811 08 Bratislava , IČO:35790253
Tlačová správa je komerčným textom a nijako neprezentuje názor redakcie. Za jej obsah a rešpektovanie zákonných noriem zodpovedá zadávateľ. Viac informácií na: https://www.petitpress.sk/uploads/media/pravidla_politicka_inzercia_4.2010.pdf