„Suma sa rozdelí medzi slovenskú a maarskú stranu tak, že Maarsko zaplatí zhruba o 15 miliónov viac,“ povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Ján Kotua. Navýšenie financií na strane maarského partnera súvisí poda neho s tým, že Slovensko v minulosti financovalo urité práce na moste z vlastných zdrojov. Vyplýva to z dohody medzi MDPT a Ministerstvom hospodárstva a dopravy Maarskej republiky, ktorú podpísali Kotua a jeho maarský kolega Zsolt Csaba Horváth. Štátni tajomníci sa zárove dohodli, že proces výberu dodávatea na rekonštrukciu bude zastrešova maarská strana.
„S prípravou medzinárodného tendra by malo Maarsko zaa už v týchto doch, uskutoni by sa mohol v jeseni,“ uviedol Kotua. Práce na moste by sa po výbere dodávatea mali zaa o najskôr, aj ke na presnom termíne sa štátni tajomníci nedohodli. „Predpokladáme však, že približne v polovici budúceho roka by mali by práce na moste hotové,“ zdôraznil Kotua. Na piatkovom stretnutí rokovali aj o alších mostoch na spolonej štátnej hranici.
„Hovorili sme napríklad o možnostiach spolupráce pri tzv. ipeských mostoch, ktorých sme zatia identifikovali osem,“ skonštatoval štátny tajomník MDPT. Otázka mostov by poda neho mala by témou aj alšieho stretnutia štátnych tajomníkov v septembri alebo stretnutia ministrov dopravy v októbri.
Na rokovaní pritom Horváth a Kotua prebrali aj možnosti zlepšenia spolupráce v nákladnej železninej doprave, využitia terminálov kombinovanej dopravy i Letiska Košice – Airport Košice, a. s., Vzájomne sa informovali aj oprograme budovania dianic a rýchlostných ciest vo svojich krajinách.