Cesta vlakom z Nitry do Bratislavy trvá dlhšie ako v opačnom smere. Dôvodom je prestoj

Do hlavného mesta jazdí priamo deväť vlakov každý deň.

Na nitrianskej stanici. Vlak mal predtým konečnú v Trnave.Na nitrianskej stanici. Vlak mal predtým konečnú v Trnave. (Zdroj: mh)

NITRA. Po rokoch sa ľudia dočkali. Nitru s Bratislavou spája od 15. decembra vlak. Prestupovanie je už minulosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeny v nedeľu nastali aj v prímestskej a mestskej autobusovej doprave. V tento deň sa tradične menia cestovné poriadky.

Rozdielny čas

Denne premáva z Nitry do hlavného mesta deväť vlakov, rovnaký počet ide opačným smerom. Stoja aj v Hlohovci, Trnave a Pezinku.

Ľudia sa pýtajú, prečo ich nebolo možné zaviesť skôr. Železničná spoločnosť reaguje, že to závisí od štátu, teda ministerstva dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

„Práve na základe jeho objednávky zavádzame novú priamu linku regionálnych expresov z Bratislavy-Nového Mesta do Nitry a späť,“ povedal hovorca spoločnosti Dominik Drevický.

V tlačovej správe sa píše, že cesta potrvá 1 hodinu a 37 minút. Jazda do Bratislavy ale zaberie viac času ako v opačnom smere.

„Regionálne expresy z Nitry do Bratislavy budú mať predĺžený čas jazdy o približne desať minút kvôli tomu, že v stanici Pezinok budú predbiehané expresnými vlakmi, ktoré jazdia na trase Bratislava – Košice,“ vysvetlil hovorca.

V opačnom smere, teda z Bratislavy do Nitry, je v Pezinku len minútový prestoj.

Každé dve hodiny

Vlak, ktorý cestujúcich dopraví do Bratislavy, doteraz jazdil len do Trnavy, od nedele ho predĺžili. Obyčajné celé cestovné stojí 5,10 eura.

SkryťVypnúť reklamu

Denne z Nitry vypravia do hlavného mesta deväť vlakov, a to každé dve hodiny. Prvý má odchod o 3.51, posledný o 19.51. Jazdí cez Lužianky, Zbehy, Alekšince, Hlohovec, Leopoldov, Brestovany, Trnavu, Pezinok. Zastávka je aj v Bratislave-predmestie, konečná je v Bratislave-Nové Mesto.

Z Bratislavy štartuje prvý vlak do Nitry o 4.31 a posledný o 20.31.

„Hoci jazda autobusom trvá kratšie, študenti môžu vlakom cestovať zadarmo. Predtým ich odrádzalo, že museli prestupovať,“ privítal zmenu otec tínedžerky, ktorá študuje v Bratislave.

Čítajte aj: Senior zrazil troch ľudí, jeden zomrel. Vodičák mu nezadržali, dnes je už neplatný Čítajte 

Nie je to konečný bod?

Juraj Oravec zo Železničnej spoločnosti Slovensko sa vyjadril, že súčasné riešenie nepovažuje za „konečný bod, s ktorým je ZSSK spokojná“.

„Priamy spoj do hlavného mesta rozhodne vítame. Keď sa nám ho podarí dostať na hodinu a pätnásť minút, budem to považovať za veľké víťazstvo,“ povedal primátor Marek Hattas na diskusii, ktorú zorganizovalo naše vydavateľstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Už roky sa hovorí o vybudovaní trate do Trnovca nad Váhom v dĺžke 27,5 km. Potom by sa mali ľudia do hlavného mesta dostať vlakom za 54,5 minúty.

Vypracovaná bola aj štúdia, ktorú ministerstvo financií vyhodnotilo kriticky. „Dobrý cieľ, nesprávne riešenie,“ vyjadril sa pred dvomi rokmi Útvar hodnoty za peniaze.

Namiesto toho odporúčal modernizáciu trate Nitra – Leopoldov. Rezort dopravy sa s ním stotožnil, neskôr to prehodnotil. Vyžiadal si od ŽSR jazdné časy s cieľom preveriť ich.

Po novom aj autobusy

Od 15. decembra sa menili aj cestovné poriadky autobusov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CB5Z6 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  2. Čerpajte viac než len palivo – získajte výhody každý deň
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  8. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 9 559
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 8 579
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 6 453
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 5 733
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 4 855
  6. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 787
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 018
  8. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície 1 778
  1. Ivan Čáni: Nie je kondóm ako kondóm.
  2. Martin Turčan: Dušan Kováčik – väzeň svedomia
  3. Marek Mačuha: Chráni Ústava druhý pilier?
  4. Jozef Stasík: Zdaniť banky? Ale veď banky už neexistujú.
  5. Vladimír Krátky: Kde asi dělají slovenští sociální demokraté již 14 let ( z 19 ) chyby ?
  6. Peter Vernarec: Čo robiť, keď Vám sused vytopí byt – praktický právny návod
  7. Dávid Polák: Bola vôbec niekedy na Slovensku spravodlivosť?
  8. Štefan Šturdzík: SmeroHlas číslo 361 vám nič nehovorí malo by !! Šírenie poplašnej správy !!
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 26 717
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 11 366
  3. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 9 013
  4. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 7 189
  5. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 6 225
  6. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 5 066
  7. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 4 452
  8. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 4 249
  1. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  2. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  3. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  4. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  5. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  6. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
  7. Pavel Macko: Nehoráznosť: Europoslanec Ondruš prirovnáva kancelára Merza k Hitlerovi
  8. Marcel Rebro: Už len 116 rokov do víťazstva: Putinova armáda sa plazí za svojim snom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Vlakvedúci Radovan Střecha.

Rozhovor s vlakvedúcim Radovanom Střechom.


Markétka má hrob na nitrianskom cintoríne.

Muž, ktorý sa priznal, to neskôr odvolal.


6
Viliam Mečár bol masérom futbalistov Plastiky Nitra v rokoch 1980 až 1988. Snímka vpravo hore je z Kuvajtu, kde pôsobil pri mužskej reprezentácii. Na dolnej snímke je s ním herec Jean-Claude van Damme, ktorého tiež masíroval.

Svetobežník Viliam Mečár je opäť v klube svojho srdca.


1
Detská pohotovosť sa vracia na ŠPitálsku 13.

Po troch rokoch sa ambulancia vracia do podnájmu.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu