. Vo vestibule sú novinkou plazmová obrazovka a stojany na dokumenty. Podľa prednostu Ľubomíra Martinku si spomínané zmeny vyžiadali približne 700-tisíc korún. Cieľom je zlepšiť služby pre občanov, ale aj podmienky pre prácu úradníkov.
Klientské centrum vzniká v priestoroch bývalého archívu, ktorý bol nedávno presťahovaný do skladov na Dvorčianskej ulici (samospráva ich zadarmo získala od armády). „Ľudia, ktorí prídu na mestský úrad, by už nemali blúdiť po budove. V klientskom centre budú k dispozícii pracovníci odborov a oddelení, služby ktorých verejnosť využíva najčastejšie. Svoje zastúpenie tam bude mať stavebný úrad, odbor komunálnych činností, finančný odbor, oddelenie správy majetku a sociálne oddelenie,“ informuje prednosta. Na prízemie sa presunula aj matrika, sťahuje sa sem tiež pokladňa. V budúcnosti sa v nej bude dať platiť aj bezhotovostným stykom.
K zlepšeniu služieb pre občanov má prispieť aj spomínaná plazmová obrazovka, umiestnená nad vrátnicou. Podľa prednostu stála 80-tisíc korún. Okrem iného na nej budú oznamy o zaujímavých akciách v meste a v určitých časových intervaloch sa objavia aj snímky Nitry. Na špeciálnych informačných stojanoch vo vestibule nájdu občania rôzne úradné dokumenty, ako sú napríklad uznesenia zastupiteľstva či mestské nariadenia. Úradné oznamy budú umiestnené aj na dvoch presklených a v noci osvetlených tabuliach pred hlavným vchodom – záujemcovia k nim budú mať prístup 24 hodín denne.
V týchto dňoch je rušno aj v kanceláriách na poschodí, kde predtým sídlila matrika. Tieto priestory budú slúžiť najmä pre potreby poslancov. Prednosta dodal, že sa plánuje aj ďalšie rozšírenie služieb klientského centra. Stane sa tak, keď sa z úradu odsťahuje krajská knižnica.