Obyvatelia Nitry a okolia sa tak môžu tešiť na nové pracovné miesta s modernými pracovnými podmienkami.
Projekt, ktorý zahŕňa výstavbu novej výrobno-logistickej haly a administratívnej budovy a následne modernizáciu existujúcich priestorov, prispeje k posilneniu ekonomického rozvoja celého regiónu.
Medzinárodná podniková skupina GU je už vyše 100 rokov jedným z najvýznamnejších výrobcov okennej a dverovej techniky, automatických dverových systémov ako aj manažmentu budov.
Jej súčasťou je aj GU SLOVENSKO - líder na trhu vo viacerých segmentoch, v ktorých pôsobí. Firma sa významnou mierou podieľa na zásobovaní výrobkami pre celú medzinárodnú skupinu.
Ich produkty nájdeme v rôznych budovách ako sú nemocnice, nákupné centrá, hotely, bytové domy, banky, verejné budovy a podobne.
Viac o veľkej investícii v Lužiankach prezradil v rozhovore konateľ spoločnosti Radoslav Kmec.

Prečo sa rozhodlo o budovaní novej haly na Slovensku? Čo vedenie spoločnosti k tomu primälo?
Rozhodnutie o rozšírení našej výrobnej a logistickej kapacity výstavbou nových hál je logickým pokračovaním a potvrdením toho, že vyrábame kvalitné produkty a poskytujeme kvalitné služby našim partnerom a zákazníkom.
Už vyše 17 rokov potvrdzujeme našu významnú pozíciu v rámci skupiny, navyšujeme objem výroby a rozbiehame nové projekty, ktoré k nám prichádzajú od materskej spoločnosti.
Kedy výstavba novej haly začala a koľko potrvá? Kedy z nej vyjdú prvé výrobky?
Výstavba sa začala v januári tohto roka a kolaudácia prvej fázy prebehne do konca roka 2025. Druhá fáza, ktorou je rekonštrukcia stávajúcej haly a budovy, bude ukončená v prvom štvrťroku 2026.
Aká veľká je táto investícia?
Investícia je vo výške približne 15 miliónov eur. Vybudovaná plocha bude mať rozlohu 12-tisíc metrov štvorcových.
Čo sa v nej bude vyrábať?
Vyrábame širokú škálu z programu GU BKS. Od kovaní pre okná a zámky pre dvere, cez kovania pre posuvno-zdvižné systémy, cylindrické bezpečnostné vložky, rôzne príslušenstvo až po mechanicko-elektronické zariadenia ako sú automatické posuvné a karuselové dvere. Všetky tieto a ďalšie nové produkty sa budú vyrábať aj v novej hale.

Koľko nových pracovných miest prinesie a v koľkozmennej prevádzke budú ľudia pracovať? Poskytujete svojim budúcim zamestnancom aj zaškolenie?
Momentálne zamestnávame, podľa sezóny, v dvoj- až trojzmennej prevádzke od 350 do 500 ľudí. Dodatočne chceme kapacity do budúcna navýšiť až na 750 zamestnancov. Samozrejme, všetkých našich zamestnancov na všetkých pozíciách školíme a priebežne zvyšujeme ich kvalifikáciu.
Veľa sa v dnešnej dobre hovorí, často práve pri budovaní nových závodov, že pracovníkov bude investor dovážať zo zahraničia. Odkiaľ budú pracovníci v novej hale GU SLOVENSKO?
Naši zamestnanci sú väčšinou slovenskej národnosti. Veľké percento z nich je práve z Nitry a okolia. No máme zastúpené aj iné regióny a národnosti. Veľa ľudí u nás pracuje dlhodobo, desať a viac rokov.
Aké podmienky budú mať pracovníci v novej hale, resp. v zrekonštruovaných súčasných priestoroch? Čo im tam ponúknete?
V rámci novej investície budujeme nové sociálne zázemie, šatne ako aj novú jedáleň a kancelárske priestory. Celá stavba je projektovaná podľa najnovších štandardov a noriem, s ohľadom na aktuálne predpisy pre kúrenie, vetranie a chladenie priestorov.
Vykurovanie zabezpečia tepelné čerpadlá a fotovoltaika. V lete budeme všetky priestory vetrať a chladiť, sme optimalizovali pracovnú klímu pre všetkých zamestnancov. Vybudujeme aj nové oddychové priestory a tiež viac parkovacích miest.
Nová hala má slúžiť na rozšírenie logistických kapacít. Plánujete exportovať výrobky do nových lokalít, resp. destinácií?
Súčasťou investície je rozšírenie logistických kapacít o šesťtisíc metrov štvorcových. Skladové priestory budú slúžiť pre komponenty, ale aj hotové výrobky. V našich stredno- a dlhodobých plánoch sú nové projekty spojené aj s dodávkami našich výrobkov na nové trhy. Plánujeme export zvyšovať.
Zároveň má hala slúžiť na zlepšenie administratívneho zázemia spoločnosti. Čo si pod tým možno predstaviť?
Budujeme aj nové administratívne priestory, keďže sa do nášho hlavného závodu budú sťahovať aj kolegovia pracujúci v našich ďalších prenajatých prevádzkach. Ďalším dôvodom je fakt, že v súčasných kanceláriách už nemáme dostatok miesta pre nových pracovníkov, ktorých priebežne prijímame.

Modernizáciou prechádzajú aj súčasné priestory závodu. Môžete priblížiť, čo to obnáša?
Rekonštrukciou terajších priestorov, ktorú plánujeme v druhej fáze projektu, chceme dostať tieto priestory na úroveň tých nových. V rámci toho vznikne aj nová a priestranná výstavná miestnosť s funkčnými vzorkami v novom dizajne.
V tomto showroome, ako aj v ďalších nových školiacich priestoroch, plánujeme školenia a prezentácie pre našich zamestnancov, zákazníkov ale aj odborných partnerov.
Aká časť vašej produkcie ostáva na Slovensku a koľko jej ide na export za hranice?
Na našom obrate sa tento podiel pohybuje až do výšky 85 percent, čiže asi 15 percent produkcie sa uplatní na slovenskom trhu.
Popri predaji, logistike, montáži a servise našich výrobkov na Slovensku a v Českej Republike máme na starosti tiež logistiku pre Maďarsko.
Časť produkcie tvoria automatické posuvné a karuselové dvere, ktoré vyrábame, montujeme a servisujeme pre Slovensko a Česko. Dodávame ich však tiež partnerom do celého sveta, na všetky kontinenty.
Kto sú vaši najväčší odberatelia?
Naši najväčší odberatelia sú popri našich partneroch zo skupiny významné výrobné podniky na Slovensku ako firmy Fenestra SK, Slovaktual, Noves, Hesta, Ingsteel a ďalšie, ako aj najvýznamnejšie developerské a stavebné firmy.
Prečo ste ako staviteľa zvolili spoločnosť DYNAMIK HOLDING?
Ich skúsenosti, inovatívny prístup a dôraz na kvalitu nám dávajú istotu, že projekt bude realizovaný včas a podľa našich očakávaní. Veríme, že projekt prinesie nielen nové pracovné príležitosti, ale aj zlepšenie pracovných podmienok pre našich súčasných a budúcich zamestnancov.
Nakoniec by som rád poďakoval všetkým našim partnerom, ktorí sa podielali na príprave tohto projektu ako v projekčnej, tak aj v realizačnej fáze – firmám REDE Projekt s.r.o., aj už spomínanej stavebnej spoločnosti DYNAMIK s.r.o.
V povoľovacom procese sa nám veľmi dobre spolupracovalo s príslušným stavebným úradom a s obcou Lužianky, s ktorými prebieha dobrá a konštruktívna spolupráca aj v aktuálnej realizačnej fáze. Ak sa chcete dozvedieť viac o spoločnosti GU, informácie nájdete na webových stránkach: www.g-u.com a www.automatickedvere.com.