NITRA. Peter Máčik z Nitry prišiel na niekoľko dní o tisíce eur. V piatok ráno ich vložil do vkladového bankomatu, ktorý ich zadržal. Majiteľ sa k nim nedostal ani cez víkend, nabehli až v pondelok popoludní.
Riaditeľ nitrianskej firmy sa pýta, či je v poriadku, „ak banka ukradne tritisíc eur na tri dni".
Bankovky vložil do bankomatu, ktorý sa nachádza priamo vo VUB, v piatok o 9.02 hodine. „Bankovklad skolaboval a tritisíc eur zmizlo,“ opísal nám situáciu.
Obrazovka stmavla
Peniaze vkladá na firemný účet cez bankomat pravidelne. Je to výhodnejšie.
Tentoraz sa ale niečo pokazilo. „Stroj vložené bankovky prerátal, počul som, ako to vrndží. A potom sa objavil nápis, že peniaze sú zadržané. Obrazovka sa zatmila a bankovklad akoby umrel.“
Peter Máčik išiel hneď za pracovníčkou banky, ktorej povedal, čo sa stalo. Navrhol, aby bankomat zamkli a urobili inventúru peňazí. Dozvedel sa, že to nemôžu, lebo to robí iné oddelenie.
Asi päť minút po tom, čo prišiel o peniaze, pristúpila k bankomatu nejaká pani. „Hneď som za ňou bežal, či ide vkladať. Išla vyberať a už vtedy ten bankomat fungoval.“
Na pobočke spísali reklamačný protokol, v banke sa zdržal asi hodinu. Dostal informáciu, že peniaze budú na účte ešte v ten deň, teda v piatok.
Ako sme spomenuli, nabehli až dnes (10. februára) pred 16. hodinou. „Do popisu platby dali dátum realizácie 7. 2.“

Bez peňazí a v neistote
Celý víkend prežil Peter Máčik v neistote, ktorá pokračovala aj v pondelok. Na účte mu chýbalo tritisíc eur a nevedel, ako dopadne reklamácia.
„Sú to moje peniaze. Mali mi ich vložiť na účet a následne si mali riešiť problémy s bankomatom. Nie, aby som ja niekoľko dní tŕpol, kde mám tritisíc eur,“ poznamenal.
Od banky požaduje minimálne morálne odškodnenie: „Chcem komunikovať s vedením na úrovni predstavenstva."
Máčik zauvažoval, že keby potreboval zaplatiť napríklad DPH a na účte by neboli peniaze, dostane od daňového úradu pokutu. A firme by mohli znížiť rating.
Lebo víkend...
Kontaktovali sme banku, ktorá potvrdila, že reklamácia je opodstatnená.
„Klient sa pokúšal vykonať vklad, ktorý bol neúspešný z technických dôvodov. Na pobočke prijali reklamáciu a bola zaslaná na spracovanie,“ vyjadril sa hovorca Dominik Miša.
Reklamácie sú podľa neho štandardne riešené po preverení ich opodstatnenosti v nasledujúci pracovný deň. Tentoraz mal ale klient smolu, pretože nasledoval víkend.
„Nakoľko bol piatok, reklamácia je riešená v prvý pracovný deň – pondelok. Reklamácia je opodstatnená a klient bude mať pripísané prostriedky v pondelok 10. februára,“ napísal pred štrnástou hodinou Dominik Miša.
Dodal, že každá reklamácia musí byť preverená: či došlo k technickému zlyhaniu, alebo peniaze boli zadržané z iného dôvodu, ako sú napríklad poškodené bankovky.
Stalo sa to aj Lukášovi
"Mne sa stalo presne to isté. V menšej položke, ale stalo," reagoval dnes večer na zverejnený článok Lukáš.
Jeho nedávny prípad je z inej banky, z nitrianskej pobočky. "Vôbec sa mi nevyjadrili k reklamácii, čo sa vlastne stalo. Peniaze mi síce pripísali o pár hodín na účet, ale bez akéhokoĺvek vysvetlenia."
V banke sa podľa Lukáša najskôr tvárili, že na účet nič nevložil. "Kebyže si pozriem stav účtu o dva dni neskôr, verili by mi? Vrátili by mi peniaze?" zamýšľa sa Lukáš, ktorého zarazilo, že sa niečo takéto môže stať.
