„Boli sme vlastne poslednou strednou školou, ktorá tak dlho zostala v správe podniku. Predposlednej sa podobným spôsobom v januári „zbavil“ Slovnaft Bratislava,“ informoval nás riaditeľ učilišťa v Šali Jozef Búran. Uviedol, že jedným z rozhodujúcich dôvodov, prečo Duslo pristúpilo k „zbaveniu sa“ svojho učilišťa, boli vysoké náklady na žiaka, pričom príspevky zo štátneho rozpočtu nepokrývali potreby školy. Zvýšené náklady na žiaka sa potom automaticky premietali do cien výrobkov a Duslo Šaľa, ktoré sa uchádza o trhy na svetovej scéne, nemohlo v tomto boji úspešne súťažiť s inými firmami.
„Pravdou však je, že niektoré automobilky v rámci Slovenska uvažujú o zriadení svojich učilíšť. K podobnému kroku pristúpili aj strojári v Podbrezovej. Som presvedčený, že veľké a prosperujúce firmy si budú pracovníkov vychovávať vo vlastných vzdelávacích zariadeniach naďalej. Podobne to robilo aj Duslo, ktoré si svojich absolventov zároveň zaviazalo, aby pracovali priamo pre podnik. Po prerušení priamych kontaktov s firmou sa však otvárajú aj pre nás nové horizonty. Nie sme už viazaní počtami určenými Duslom Šaľa, ale môžeme pripravovať žiakov i v odboroch, vďaka ktorým sa budú môcť uplatniť aj v iných podnikoch. Z pohľadu učilišťa sa teda snažíme na túto zmenu zareagovať a v plánoch na budúce obdobie sme do učebných osnov zakomponovali aj odbory, ktoré sme tu doteraz nemali. Chceme otvoriť učebný odbor stolár, ale aj klampiar, ďalej klasické učebné odbory, ako sú obrábač kovov, strojný mechanik a mechanik opravár. Samozrejme, naďalej ostaneme aj pri odbore chemik operátor, ktorý študentom umožňuje uplatniť sa v Dusle Šaľa. Tiež pokračujeme v maturitných štúdiách zameraných na strojárstvo, elektrotechniku, meraciu a regulačnú techniku. To všetko sú odbory v špičkových technológiách a vyžadujú si naozaj intelektuálne zdatných ľudí. Celkovo tak prichádza k oživeniu našich vzdelávacích programov,“ zamýšľa sa riaditeľ školy.
Veľa si sľubujú aj od prípravy žiakov v oblasti výučby cudzích jazykov, najmä angličtiny.
Na tento predmet majú odborníka, ktorý už absolvoval viacero špecializovaných stáží, a chcú tu vytvoriť akési jazykové centrum. V úrovni vzdelávania cudzích jazykov vraj dosahujú mnohí žiaci školy výsledky porovnateľné s gymnáziami. Zakladajú si aj na dobrej spolupráci s partnerským vzdelávacím centrom PROVADIS v nemeckom Frankfurte nad Mohanom.
Riaditeľ školy je presvedčený, že vďaka zaradeniu do zriaďovateľskej pôsobnosti NSK sa vedeniu školy črtajú nové horizonty aj v oblasti rozvoja podnikateľských činností. Spoločne so strednou priemyselnou školou, s ktorou sídlia v jednom objekte, majú k dispozícii napríklad internát, bazén, tenisové kurty i športovú halu. Všetky tieto priestory chcú prenájmami využívať na zlepšenie finančného zázemia školy. Zároveň chcú zvýšiť počty žiakov. Z pôvodných dvestodva by sa ich počet mohol zvýšiť až na tristo.
Pochváliť sa môžu okrem iného aj tým, že vychovali napríklad majstra Európy vo zváraní, ako aj víťazov celoštátnych súťaží v matematike, v chemických olympiádach i finalistov futbalových turnajov. Riaditeľ tiež považuje za kľúčové, že z ich školy vychádzajú žiaci, ktorí dostali dobré základy morálky, najmä slušnosti a poctivosti.