Čokoláda, pôvodne len so sušeným ovocím, orechmi a kúskami želé, je unikátom, ktorý vo svete nemá obdobu a zároveň patrí medzi 3 najpredávanejšie značky čokolády na slovenskom aj českom trhu. V tomto roku sa jej v olomouckom závode Nestlé Zora vyrobilo už viac než 12 miliónov kusov. K 50. výročiu si značka nadelila aj nové obaly – ich dizajn vychádza z prvkov pôvodného návrhu z roku 1975, ktoré dostali modernú podobu.
Príbeh Študentskej pečate, ktorý vznikol z kreatívneho nápadu pridať do čokolády mix ingrediencií (tzv. študentský mix) v podobe arašidov, hrozienok a želé, sa začal písať už v roku 1975. Tento rok sa preto značka rozhodla významný míľnik náležite osláviť. Spoločne so slovenskými a českými influencermi si v rámci humorného seriálu na sociálnych sieťach zaspomínala na to, čo sa u nás za posledných päťdesiat rokov udialo, a svoje jubileum pripomenula aj na televíznych obrazovkách. Zvonové nohavice, céčka, šušťákové súpravy, walkmany a napokon VHS, telefóny či počítače – a Študentská pečať mohla byť pri tom všetkom. K polstoročiu na trhu si obľúbená značka čokolády nadelila aj nové obaly, ktoré vychádzajú z pôvodnej historickej podoby z roku 1975. Nová verzia tak symbolizuje návrat ku koreňom s moderným nádychom. Zároveň výrazne zlepšuje prezentáciu značky nielen v obchodoch, ale lepšie spĺňa aj požiadavky digitálnych médií.
„Študentská pečať je pre mnohých viac než len čokoláda – je to kúsok histórie, ktorý nás sprevádza už 50 rokov. Je to sladká odmena za vysvedčenie, darček k narodeninám alebo milá pozornosť. Mix najrôznejších ingrediencií s čokoládou je stále unikátom. Ide o výnimočnú sladkosť, ktorá drží krok s dobou. Preto sme sa k oslave polstoročia na trhu rozhodli prísť s úplne novou vizuálnou identitou. Od tohtoročnej jesene budú v obchodoch viditeľné prvé nové obaly. Vychádzali sme z pôvodného vzhľadu, zjednodušili ho a celý dizajn sme zmodernizovali. Hlavnú úlohu hrá chuť a ingrediencie, ktoré sú tým, čo nás odlišuje od ostatných čokolád,“ dodáva Roman Tiefa, marketingový manažér pre tabuľkové čokolády v Nestlé.
Začalo sa to jedinečným mixom arašidov, hrozienok a želé v horkej a mliečnej čokoláde, ktorý si obľúbili tisíce Slovákov aj Čechov. Dnes sa z tejto čokolády vyrobí viac než 12 miliónov kusov – v olomouckom závode Nestlé Zora sa jej v roku 2025 zatiaľ vyrobilo 2 363 ton. Pôvodná mliečna verzia patrí dodnes medzi najobľúbenejšie príchute. Za posledných 50 rokov vzniklo niekoľko desiatok nových príchutí a formátov, pričom v súčasnom portfóliu má Študentská pečať 16 rôznych chutí a dlhodobo patrí k najinovatívnejším značkám na trhu. Z netradičných príchutí vedie prím pistáciová a malinová. Od augusta značka uvádza na trh obľúbené príchute aj v menších, 90 g formátoch, ktoré doplnia ponuku väčších balení.
Študentská pečať spolupracuje s lokálnymi dodávateľmi surovín. V továrni Nestlé Zora v Olomouci, kde sa obľúbená čokoláda vyrába, pochádza z lokálnych zdrojov plnotučné mlieko, odstredené mlieko a z 90 % sa využíva aj lokálny cukor. V rámci svojich udržateľných cieľov značka prešla od januára na nové obalové materiály, ktoré výrazne znížili ich celkovú spotrebu a aj využívanie hliníka, ktorý je veľmi náročný z pohľadu uhlíkovej stopy. Študentská pečať týmto prístupom zostáva relevantná pre súčasných spotrebiteľov a reaguje na nové výzvy 21. storočia.