NITRA. Zatvorený most vedúci k bývalému Zelokvetu sa snáď dočká opravy. Mestskí poslanci schválili chýbajúce peniaze na projektovú dokumentáciu.
Stalo sa tak na augustovom mimoriadnom zastupiteľstve. K pôvodnej sume 15 800 eur tak pribudlo 25 774 eur. Po polročnom čakaní na peniaze tak bude môcť radnica podpísať zmluvu s vysúťaženým dodávateľom projektu.
Návrh predložil viceprimátor Peter Mezei. Podporilo ho štrnásť poslancov, piati boli proti, šiesti sa zdržali.
K samotnej oprave mosta je ale ešte ďaleko. Dovtedy musia autá využiť obchádzkovú trasu, rovnako aj cyklisti a chodci. Mesto teraz pripravuje pre autá prístup od Vodnej ulice.
Peniaze najskôr neschválili
Súťaž na projektovú dokumentáciu pre opravu mosta vypísala radnica v januári. Prihlásilo sa jedenásť uchádzačov. Hovorca Tomáš Holúbek informoval, že vyhrala spoločnosť RoadBridge s cenou 41 574 eur s DPH. Zmluvu ale mesto nepodpísalo, pretože na projekt nemalo dostatok peňazí. Poslanci dofinancovanie najskôr neschválili, sumu považovali za vysokú.
Jeden smer bez obmedzení
„So zástupcami vlastníkov firiem za mostom Zelokvet aj za mostom Vodná prebehli rokovania, ktoré skončili vzájomnou dohodou,“ povedal v piatok hovorca mesta Tomáš Holúbek.
Príde k dočasným zmenám: „V smere od mostu Vodná po areál Zelokvet nebude prejazd žiadnym spôsobom obmedzený.“
Inak to bude v opačnom smere: „Od areálu Zelokvet po most Vodná bude osadený Zákaz vjazdu pre všetky vozidlá – pracovné dni od 9. do 15.45 hodiny.“
Hovorca doplnil, že bude znížená maximálna dovolená rýchlosť na prepojovacej verejnej účelovej ceste na 20 km za hodinu. Na križovatke Janka Kráľa – Vodná ju znížia na 30 km za hodinu.

„Okrem uvedeného budú osadené spomaľovacie prahy v oboch smeroch na ulici Janka Kráľa (v blízkosti križovatky s Vodnou), čím sa sleduje zvýšenie bezpečnosti vzhľadom na vysokú intenzitu dopravy,“ avizuje odbor dopravy na radnici.
Na zmeny je už vydané povolenie. „Aktuálne prebieha obstarávanie dodávateľa dopravného značenia a dopravného zariadenia.“
Realizáciu predpokladajú do dvoch – troch týždňov.

Odporučili len jednu trasu
Most do bývalého Zelokvetu zatvorili v júli, pretože bol v havarijnom stave. Známky hniloby sa na drevenej časti objavili už v roku 1995, poškodené bolo aj zábradlie. Je to v zázname.
„Drevené mostiny ukladané naprieč hlavnými nosníkmi sú vyhnité, miestami absentujú (nežiadúce diery v mostovke),“ napísal statik po júlovej prehliadke.
Dostať sa do areálu bývalého Zelokvetu je po zatvorení mosta problematické. Mesto odporúčalo obchádzku po R1A a odtiaľ po lokálnej komunikácii. Ľudia okamžite reagovali, že je v zlom stave. A keď poprší, je pod vodou.
„Je to verejná účelová cesta, ktorá slúži pre obhospodarovanie okolitých polí,“ povedal Holúbek. Pozemky pod cestou sú vo vlastníctve cirkvi a developerov.
Trasu, ktorá vedie cez most na Vodnej, radnica vodičom neodporúčala. Priamo na moste osadila oznam, že tadiaľ vedie obchádzka len pre cyklistov a chodcov.
V júli jeden z majiteľov cesty za mostom na Vodnej natiahol pásku, vraj si neželá, aby tadiaľ jazdili autá.
Most na Vodnej má obmedzenie na 24 ton a zároveň patrí medzi objekty plánované na rekonštrukciu.

