So splavnením spomínaných dolných tokov riek úzko súvisí aj následné vybudovanie nových verejných prístavov v Seredi alebo v Šali, a Devínskej Novej Vsi. Uvedená problematika bola jednou z tém prednášok v dňoch 12. až 14. septembra na medzinárodnej konferencii v Piešťanoch, ktorá bola súčasťou XXIII. Plaveckých dní 2005.
V rámci konferencie sa uskutočnila vyhliadková plavba loďou Ondava po dolnom toku Váhu zo Serede do Selíc. Od hlavného organizátora tejto plavby Vladimíra Haviara, predsedu Slovenského plavebného kongresu, sme sa dozvedeli, že vážska vodná cesta má pre celú oblasť západného Slovenska mimoriadny význam, nakoľko vedie najpriemyselnejšou oblasťou Slovenskej republiky.
„Dolný Váh v úseku Sereď - Komárno (približne 70 kilometrov) preteká územím dvoch vyšších územných celkov, a to Trnavským a Nitrianskym. V nich sa nachádzajú okresy Galanta, Šaľa, Nové Zámky a Komárno. Pre súčasnosť regiónu je charakteristické, že v ňom dochádza k oživeniu ekonomických aktivít, ako sú napríklad výstavba závodu Peugeot v Trnave a rozširovanie spoločnosti Samsung v Galante. Neoddeliteľnou súčasťou regiónu je i závod Duslo Šaľa. Vzhľadom k plánovanej produkcii bude potrebné vybudovať nové cestné komunikácie a rozšíriť železničné siete. To však má aj negatívne dôsledky, ako je záber pozemkov, zaťaženie ovzdušia, zaťaženie hlukom, a ľahostajné nám nemôžu byť ani dôsledky zo zaťaženia existujúcej dopravnej siete. Práve preto by bola najvhodnejšia kombinovaná doprava, teda i využitie vodnej dopravy na dolnom toku Váhu,“ skonštatoval Vladimír Haviar.
Tiež odzneli postrehy Ľudovíta Možiešika z Katedry hydrotechniky Stavebnej fakulty STU v Bratislave: „Vodná cesta na dolnom Váhu v úseku Sereď – Komárno je už niekoľko rokov realitou. Aby bolo možné uskutočňovať splavnenie dolného Váhu a dokončiť plnohodnotnú vodnú cestu, je potrebné predovšetkým zabezpečiť dostatočné parametre plavebnej dráhy na úseku vodného diela Selice – Kolárovo vzdúvadlom v priestore Kolárovo.“
Zástupca kapitána lode Michal Janík uviedol: „K tomu, aby sme sa mohli bezpečne preplaviť z Komárna do Serede, potrebujeme dostatočné množstvo vody z vodného diela Kráľová. Dostatok vody chýba napríklad pod mostom v Kolárove. Úsek medzi Sereďou a Selicami by po lokálnych úpravách už teraz umožňoval plnosplavnosť, pretože na tomto úseku sú v prevádzke dve vodné diela - Kráľová, ktorá zabezpečuje kapacitnú vodnú cestu až po Sereď, a vodné dielo Selice, ktoré zase vzdúva hladinu Váhu až po vodné dielo Kráľová.“