O takomto čase už väčšinou býva priviazaná k brehu. Odstavia ju však vtedy, keď sa na vode objavia prvé ľady. Vozidlá z Vlčian do Selíc alebo Palárikova vtedy čaká minimálne tridsaťkilometrová obchádzka cez Šaľu alebo Kollárovo. Do prevádzky ju spustili ešte v roku 1947. V pôvodnej podobe s otvorenou palubou premávala do roku 1975. Často sa však do nej nabrala voda a museli použiť čerpadlá. Nová, ktorá preváža vozidlá dodnes, už má palubu zakrytú.
Šírka Váhu v týchto miestach dosahuje približne sto metrov, hĺbka vody je aj šesť metrov. Stalo sa už aj, že pri zníženej hladine na selickej strane kompa uviazla o piesčité dno a autá na nej museli prenocovať do rána. Cestujúcich vtedy na breh dopravili pomocnými člnmi.
Dĺžka kompy je dvadsaťdva, jej šírka päť metrov. Naraz vraj môže previesť až šesť osobných áut alebo traktor či nákladné auto s hmotnosťou do desiatich ton. Kompa nemá žiadny motor. Stačí, aby ju na vode postavili trochu bokom a voda ju svojou silou sama pretlačí k druhému brehu. Aj preto vodiči za prevoz nič neplatia. Je to vraj cesta ako každá iná.