k treba optimalizovať cestovný poriadok.
Na nový grafikon bola ešte vlani vypísaná súťaž, ani jeden z prihlásených návrhov však nesplnil očakávania Mesta. Vypracovaný bol preto tzv. východiskový návrh, ktorý sa momentálne dopracúva podľa pripomienok odborných komisií. Následne bude predložený na mestské zastupiteľstvo.
Mesto Nitra pôvodne avizovalo, že vypíše aj súťaž na prepravcu. Jej víťaz mal mestskú autobusovú dopravu zabezpečovať už od júla, respektíve augusta. Situácia sa však medzičasom zmenila. Mesto predĺži zmluvu súčasnému prepravcovi – SAD Nitra, a to vraj minimálne do konca roka. Primátor Ferdinand Vítek nevylúčil, že výberové konanie nemusí byť vôbec vypísané. „Predbežne sme hovorili aj o tom, že by sa prepravca nezmenil. Ak bude vôľa na oboch stranách a nebude to odporovať zákonu, mohla by teoreticky nový systém organizácie dopravy realizovať SAD Nitra. Mám však námietky voči tomu, ako dnes Mesto dostáva informácie o tržbách. Preto chcem, a je to aj vôľa mestskej rady, aby sme prebrali správu tržieb my. Predbežne by k tomu mohlo prísť už od septembra.“
Mesto by malo vo vlastnej réžii vydávať aj čipové karty na MAD. Vítek hovorí, že by ich mali všetci obyvatelia Nitry dostať zadarmo. Rozdelené vraj budú do troch kategórií: pre deti a študentov, pre dospelých a pre seniorov (sem by patrili aj zdravotne postihnutí a darcovia krvi). Primátor potvrdil, že nárok na zľavu budú mať naďalej aj študenti z iných miest, ktorí študujú v Nitre. Náklady na čipové karty sa odhadujú na 10 miliónov korún.
Cieľom opatrení je ekonomicky zefektívniť mestskú autobusovú dopravu. Primátor kritizuje, že v súčasnosti v Nitre jazdí veľa autobusov poloprázdnych. Ich počet by sa mal preto znížiť. Návrh počíta napríklad aj s mikrobusmi. „Teraz platíme aj autobusy, ktoré nejazdia. Každý z nich stojí 80% ceny jazdiaceho autobusu.“
O novom alternatívnom systéme mestskej autobusovej dopravy sa rokovalo už vlani. Návrh na podnet primátora vypracovala súkromná firma z Bratislavy (do súťaže sa prihlásila aj teraz). Zastupiteľstvo napokon uprednostnilo cestovný poriadok z dielne SAD Nitra. Poslanci sa zhodli, že ďalšia racionalizácia nákladov na MAD je nutná, len treba nájsť vhodný systém.
Na fungovanie mestskej autobusovej dopravy je schválených v rozpočte 35 miliónov korún.