Klientske centrum, stavebný úrad, pokladňa, evidencia obyvateľstva a matrika na prízemí však budú naďalej voľne prístupné,“ hovorí primátor Ferdinand Vítek, ktorý od čipových kariet očakáva zlepšenie bezpečnosti úradu. Zároveň prinesú väčšiu kontrolu dochádzky a práce zamestnancov – kto, kedy a na ako dlho opustil úrad, kedy sa vrátil. „Karty zavedieme zrejme už koncom mesiaca. Momentálne sa na chodbové dvere, ktoré sú na každom poschodí úradu, inštalujú elektronické zámky,“ upresnil primátor. Celý systém by mal vyjsť 500-tisíc korún.
Klientske centrum bolo na prízemí vybudované ešte na jeseň. V lete by sa malo presunúť do krídla, uvoľneného po knižnici. Jeho pôvodné priestory budú slúžiť stavebnému úradu. „Občania by mali v rozšírenom klientskom centre vybaviť až 95 percent svojich záležitostí, k dispozícii tu budú pracovníci zo všetkých oddelení.“
Na rekonštrukciu priestorov po knižnici je vyčlenených 5,5 milióna korún – v tejto sume je podľa primátora zahrnuté aj zariadenie. „Projektové prípravy sa už začali. V rámci rekonštrukcie chceme vyhradiť aj priestory pre relax pracovníkov, kde by mohli, samozrejme po pracovnej dobe, nabrať sily. Možno pôjde o malé „fitko“, saunu. Chceme na tento účel použiť aj prostriedky zo sociálneho fondu.“