s. Na palube bolo 43 osôb: 28 vojakov vracajúcich sa v rámci rotácie z vojenskej misie v Kosove, sedem osôb poskytujúcich metodickú pomoc a osem členov posádky. Posádka údajne patrila k najskúsenejším. Piloti nehlásili kontrolnej veži pred pádom žiadne problémy. Podľa výpovede posádky druhého lietadla, ktoré nasledovalo prvý AN-24 asi po pätnástich minútach, bola jasná viditeľnosť a dohľad asi na 30 kilometrov. Havarované lietadlo bolo vyrobené v roku 1969 a prešlo piatimi generálnymi opravami. Z päťtisíc hodín malo odlietaných 508 a lietať mohlo do 27. mája 2006. Podľa veliteľa Vzdušných síl SR Juraja Baránka mohlo byť príčinou nehody zlyhanie techniky, ľudského faktora, vplyv počasia alebo akákoľvek kombinácia týchto možností. Po štarte z prištinského letiska letel stroj podľa plánu, až krátko pred slovenskými hranicami sa od určenej trasy odklonil. Maďarskí letoví dispečeri stratili radarový kontakt so strojom krátko po 19.30 h. Lietadlo sa zrútilo do ťažko prístupného, zasneženého terénu s lesným porastom. Pri páde stroj postrhával koruny bukov a doslova vykosil pás lesa. Z lietadla, ktoré po páde zachvátil požiar, ostala len časť kabíny, zadná časť trupu a obhorené trosky roztrúsené v okruhu 200 metrov. Obete nešťastia boli v okruhu približne 100 metrov. Na miesto nehody vyštartoval o 19.50 h vrtuľník Leteckej pátracej záchrannej služby z letiska Sliač a o polhodinu neskôr štyri sanitné vozidlá Strediska zdravotnej záchrannej služby v Košiciach. Maďarské orgány vyslali na záchranné a zabezpečovacie práce záchranárov, vojakov a dobrovoľníkov. Po prijatí prvotných informácií o leteckej nehode boli informovaní hlavní funkcionári Ministerstva obrany SR, Generálneho štábu Ozbrojených síl a náčelník pohotovostnej časti operačného centra Generálneho štábu. Na ministerstve obrany zvolali krízový štáb. Náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl SR Ľubomír Bulík zriadil vyšetrovaciu komisiu. Všetky prostriedky objektívnej dokumentácie o lete sú uchované, zapečatené, pripravené na analýzu a rozbor komisie. Záchranári na mieste havárie našli aj čiernu skrinku. Slovenské vzdušné sily disponovali doposiaľ dvoma lietadlami typu AN-24 a dvoma typu AN-26. Škodu na havarovanom stroji odhadli predbežne na 110 miliónov korún.