Písmo:A-|A+
diskusia (0)
Prvotným motívom bola potreba
realizácie spätnej väzby medzi
študentom a učiteľom a na
základe nej úprava postupu učiteľa
– tempa výkladu, výberu informácií.
„Priemerný človek si zapamätá
približne 90% z toho,
k čomu dospel sám, na základe
vlastnej skúsenosti. Na tomto
systéme funguje aj RPPV,“ vysvetluje
Š. Švarc. Hlavnou úlohou vyučujúceho
je v čase odpovede vytvárať
žiakom pozitívnu pracovnú
atmosféru a čo najviac redukovať
stres. V rámci diskusie sa žiaci
učia hovoriť, argumentovať, analyzovať
a počúvať iných. Študent
je denne informovaný o svojich
výsledkoch, restoch a možnostiach
ich odstránenia. Môže si tak
samostatne plánovat svoj postup
pri dosahovaní žiadaných výsledkov
(dotestovanie, dopísanie písomných
prác), čo prispieva k jeho
osobnostnému rastu.