Písmo:A-|A+
diskusia (0)
V prvých
dvoch ročníkoch sa vyučujú všeobecnovzdelávacie
predmety. Po
2. ročníku je umožnený väčší výber
odborných predmetov. Podľa
záujmu a výsledkov sú žiaci rozdelení
do študijných oblastí, ako
oblasť počítačových systémov,
priemyselnej informatiky a elektrických
zariadení. Druhý študijný
odbor – technické a informatické
služby v elektrotechnike
– je orientovaný na ekonomiku
a elektrotechniku. V oblasti ekonomiky
sa žiaci zaoberajú problematikou
podnikovej agendy,
vedením administratívy, právnou
náukou a marketingom. Naučia
sa, ako si založiť firmu, viesť účtovníctvo,
dokladovú evidenciu
a písať na stroji. Získajú poznatky
z daňovej, cenovej, personálnej
a finančnej disciplíny. Odbor
TIS je vhodný pre dievčatá
i chlapcov. V oblasti jazykovej
prípravy si možno vybrať dva
cudzie jazyk – anglický, nemecký
alebo ruský jazyk.
Štúdium na obchodnej akadémii
je zamerané na prípravu odborníkov
v oblasti obchodno-
podnikateľskej, schopných
zastávať pracovné pozície v tuzemskom
i medzinárodnom obchode,
cestovnom ruchu, štátnej
i verejnej správe. V tomto odbore
sú povinné dva cudzie jazyky.
VÝZNAM IKT
VO VYUČOVANÍ
Významnou mierou pri motivovaní
žiakov vo výučbe cudzích
jazykov pomáhajú počítače.
Aplikovaním informačno-komunikačných
technológií (IKT) sa
zintenzívňuje a zefektívňuje štúdium
žiakov. V praxi sa osvedčilo
počítačom podporované vyučovanie
gramatiky, či už formou
výberu z alternatívnych možností
alebo samostatných odpovedí.
Pri správnych odpovediach sa
aplikujú svetelné efekty motivujúce
žiaka k úspešnej činnosti,
pri nesprávnych varovné signály
na zopakovanie cvičení. „Našou
snahou je vytvárať prostredie,
v ktorom žiaci môžu rásť, rozvíjať
sa, učiť a realizovať sa. Začlenenie
informačno-komunikačných
technológií do výučby je
na to ideálnym prostriedkom,“
zhodne tvrdia učitelia.
Výpočtová technika sa využíva
aj na hodinách administratívy
a korešpondencie. Žiaci 1. ročníkov
sa oboznamujú s desaťprstovou
technikou písania pomocou
softvéru. Oproti písaniu na písacom
stroji je tu niekoľko odlišností.
Text napísaný na počítači
žiaci ani učiteľ nemusia nijako
kontrolovať. Počítač priebežne
počíta chyby. Po dopísaní celého
textu sa vyčísli presnosť a rýchlosť
písania.
Vyučovanie programovania
v jazyku C++ ponúka žiakom
zvládnutie programovacích techník
– príkazy, deklarácie, práca s
údajmi, štruktúry, funkcie. Žiaci
majú možnosť vytvárať množstvo
programov, napríklad aj
z oblasti šifrovania a umelej inteligencie.
Zapájajú sa do programátorských
súťaží, pričom úspešní
riešitelia sú zvýhodňovaní
pri prijímacích pohovoroch na
niektorých vysokých školách.
UČEBNÉ PROGRAMY
A ZÁUJMOVÉ KRÚŽKY
Medzi učebné programy školy
patrí program CISCO – sieťovej
akadémie CCNA. Je to medzinárodný
elektronický učebný
program v anglickom jazyku zameraný
na počítačové siete. Ide
hlavne o zvýšenie jazykovej pripravenosti
žiakov v technickej
angličtine a nadobudnutie praktických
skúseností v oblasti vytvárania,
inštalovania a odstraňovania
porúch v rôznych
typoch PC sietí.
Škola ponúka 78 záujmových
krúžkov – od športových cez jazykové,
prírodovedné, ekonomické,
technické až po internetové
či počítačové. „Našou prioritou
je vytváranie podmienok
na plnú sebarealizáciu
študentov
podľa ich
záujmov a schopností,“
dodáva riaditeľ
školy Ing.
László Bábi.
Minulý rok sa
konala Krajská
prehliadka prác
stredoškolskej odbornej
činnosti.
Zišli sa tu študenti
z celého Nitrianskeho
kraja, medzi
nimi aj študenti
SPŠE. 1. miesto
a postup do Celoslovenského
kola
SOČ si vybojoval
K. Pinke, ktorý získal
aj zvláštne ocenenie.