Keďže sa Peter Ivanič už dlhšie venuje trénerskej práci a pravidelne hodnotí na tanečných súťažiach, spýtali sme sa ho na úroveň tancovania na plesoch.
Často ste v úlohe rozhodcu na tanečných súťažiach. Hodnotíte tanečné páry i na plesovom parkete?
Nedá sa tomu vyhnúť, lebo je to určitá profesionálna deformácia. Veľmi rád sa pozerám na tancujúcich ľudí, i keď nemôžem hodnotiť. Niekedy sa čudujem, aké pocity v nás hudba vytvára. Rád sa pozriem na páry, ktoré vedia tancovať a sú zohraté napriek tomu, že nie sú tanečníci. V zahraničí je trend, že aj dospelí ľudia navštevujú kurzy tanca. Je to pre nich forma trávenia voľného času a na plesoch sú vidieť pokroky v množstve figúr, ktoré tancujú.
Ak chce človek na plese tancovať spoločenské tance na úrovni, čo by ste mu odporúčali?
Keď chce byť „in“ v spoločenských tancoch, musí mať zvládnuté kroky. Pomerne veľa ľudí má za sebou kurzy, takže s tým nemajú problém. Problém skôr vidím v príležitostiach, lebo kapely na plesoch takéto druhy tanca nehrajú. Dovolím si dokonca tvrdiť, že návštevníci plesov poznajú viac tancov ako kapely, ktoré im majú hrať do tanca.
Akoby ste zhodnotili tanečnú hudbu na plesoch?
Na plesoch začína nad spoločenskými tancami prevládať disko. Náročnejšia klientela to začína kritizovať. Spoločenským tancom sa venuje približne jedna tretina plesu.
Koľko z plesu pretancujete vy?
Keďže som zodpovedný za program, viac času venujem organizácii. Tento rok som sa zabával na troch plesoch a väčšinu času som strávil na parkete.
Dámy chodievajú na ples v zaujímavých róbach. Môže sa stať, že oblečenie býva prekážkou v tancovaní?
Občas sa to stane, ale je to skôr výnimočné. Na plesoch vyššej úrovne si ľudia dávajú záležať na tom, aby boli moderne oblečení a zároveň aby odev nebránil zábave. Nie je nič horšie, ako keď dámu začnú okolo polnoci tlačiť topánky.