Písmo:A-|A+
diskusia (0)
Problémom sa zaoberali zainteresovaní starostovia na stretnutí v Zemianskej Olči (okres Komárno) za účasti zástupcov troch vyšších územných celkov (Nitrianskeho, Trnavského a Bratislavského), Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a SAD Nové Zámky. Rezonovala predovšetkým požiadavka na obnovenie zrušeného vlakového spojenia na tejto trati v nočných hodinách, ako aj obnovenie železničnej trate Komárno – Kolárovo. Zazneli návrhy na uplatnenie pružného integrovaného dopravného systému v tomto regióne. Podľa starostu obce Kvetoslavov Miroslava Hrabalu zrušením polnočného vlaku z Bratislavy do Dunajskej Stredy sa veľký počet ľudí nemá ako dostať z práce domov. „Rozmach individuálnej stavebnej výstavby od Bratislavy aj niekoľko desiatok kilometrov smerom na juh spôsobí, že čoraz viac ľudí bude využívať aj železničnú prepravu,“ uviedol. „Nie je predsa možné, aby z hlavného mesta posledný vlak do našich končín vypravili o 21.30 h.“ Navyše z Bratislavy do Komárna odchádza posledný priamy spoj už o 18.20 h. Zástupca ZSSK Juraj Gregor informoval, že k redukcii vlakových spojení došlo z ekonomických dôvodov. Zrušené boli najmenej vyťažené vlaky, v ktorých podľa prieskumu cestovalo v priemere len 20 až 30 ľudí. Zároveň pripomenul, že na spomínaných tratiach pribudli tri nové vlaky. Už v januári zaznamenali železnice podľa Gregora nárast tržieb v Dunajskej Strede o 15% a v Komárne o 7%. Dodal tiež, že ZSSK je ochotná rokovať o časovom presune, prípadne náhrade niektorých vlakových spojov na uvedených tratiach. K prípadným zmenám si vyhradili aj jednotný súhlas starostov dotknutých obcí, aby následný krok vedeli obhájiť. Starostovia uskutočnia vo svojich obciach preto prieskum, o ktoré vlakové spojenia do hlavného mesta majú obyvatelia záujem.