Iniciátori projektu na základe dlhoročnej práce s deťmi predškolského veku zistili, že vzrastá počet detí s poruchami reči, sústredenia, správania a učenia. „Deti v oveľa väčšej miere trávia svoj voľný čas pred televíziou, ktorú iba vnímajú. Pri jej sledovaní nič nemusia tvoriť, hovoriť, takáto činnosť nie je vôbec kreatívna,“ povedala Elena Lakotová. Projekt má preto pomôcť deťom a ich rodičom ľahšie zvládnuť prípravu na prvý ročník. Zapojili sa doň deti predškolského veku s logopedickými poruchami a deti s odkladom školskej dochádzky kvôli poruchám sústredenia a učenia.
Činnosť prebieha raz týždenne so skupinou dvanástich detí. „Nesuplujeme psychológov ani logopédov. Rôznymi cvičeniami však deťom pomáhame zlepšiť to, v čom majú problémy. Sú medzi nimi také deti, ktoré pri normálnom zamestnaní nevydržia sledovať učiteľky rovnako dlho ako ostatné deti,“ povedala Ivana Černáková. V škôlke zriadili triedu s cvičnými loptami a zrkadlami. Deti s loptami cvičia, aby si dokázali viac uvedomiť svoje telo, koordinovať pohyby a udržiavať rovnováhu. Pred zrkadlami robia cviky pre pery a jazyk, zároveň sa v zrkadlách sledujú. Cvičenia vnímajú do veľkej miery ako hru.
Deti boli do skupiny vybrané na základe konzultácie učiteliek s rodičmi a na základe doporučenia psychológa, logopéda či učiteľa. Naplánovaných je tridsať hodín za rok. Práca s deťmi prebieha formou didaktických aktivít, hier a pohybových činností zameraných na rozvoj postrehu a pozornosti. To prebieha napríklad triedením predmetov podľa veľkosti, farby a materiálov. Medzi ďalšie aktivity patria cvičenie sluchovej analýzy, príprava dieťaťa na čítanie a písanie, precvičovanie „hovoridiel“ – cvikov zameraných na uvoľnenie jazyka a svalstva ústnej dutiny – a mimiky tváre použitím zrkadiel na sebakontrolu detí.