Písmo:A-|A+
diskusia (0)
Svedčí o tom aj cvičenie žien a matiek s deťmi, ktorého sa ujala Jarka Farkašová, mamička jedného z prváčikov. Ako cvičiteľka sa raz do týždňa venuje ženám a raz do týždňa cvičeniam pre matky s deťmi. Nálada tu býva neobyčajne veselá, a tak záujem stále narastá.
Zásluhou už spomínanej Jarky Farkašovej boli žiakom sprostredkované mliečne desiaty. Pomáhajú zamestnaným mamičkám - nemajú starosti, čo zdravé a chutné zabaliť svojim ratolestiam na desiatu.
„Spoluprácu s rodičmi považujeme za veľmi podstatnú. Snažíme sa byť rodinnou školou, rodičom a našim žiakom vychádzať v ústrety a boli by sme radi, keby sa aj rodičia zaujímali o problémy školy. Plánujeme zaviesť oslavu narodenín a menín žiakov. Aj takýmto spôsobom by sme sa chceli priblížiť ku škole rodinného typu a vytvoriť nielen tým najmenším príjemné prostredie. Všetko chce, samozrejme, svoj čas,“ konštatuje riaditeľ-
ka. Aj každoročne organizovaný majáles, ktorý sa koná v réžii rodičov, prispieva k vzájomnému zbližovaniu a neformálnemu stretávaniu.
„Už je samozrejmosťou elektronická žiacka knižka, ktorú sme zaviedli v meste ako prví.“ Správne zorientuje rodičov v študijných výsledkoch a zároveň dostávajú aj informácie o práci svojich detí. V platnosti však zostáva aj klasická forma žiackej knižky.
Zvláštnosťou základnej školy je i to, že v triedach prvých ročníkov sa okrem stoličiek nachádzajú aj fitlopty, ktoré slúžia deťom nielen na zábavu, ale majú aj svoj medicínsky význam pre správne držanie chrbtice. Pre prváčikov bol zakúpený nový nábytok – samostatné lavice za účelom podporenia ich individuality. Voľba sa ukázala ako správna a efektívna, lebo aj týmto spôsobom podporuje hlavne samostatnosť detí, ich zodpovednosť a motiváciu. Týmto sa predchádza nadraďovaniu zo strany dominantnejších detí. Žiaci si budujú zdravé sebavedomie a sebaúctu, ktorá rozvíja veľmi podstatnú zložku osobnosti – emočnú inteligenciu. Pedagógom vo výchove pomáha nový „žiak“, maskot Adam, rozkošná figúrka, pomáhajúca plynulo prekonať prechod z ma-
terskej do základnej školy. Spo-
lupráca s predškolskými zaria-
deniami patrí k jednej z priorít školy. „Sme otvorenou školou, do ktorej majú prístup nielen deti z materských škôl, ale aj rodičia, najbližší príbuzní či priatelia. Na otvorených hodinách
prítomní vysoko hodnotili prirodzené komunikačné schopnosti detí, obdivovali najmä vedomosti z cudzích jazykov. Pedagogičky na hodinách využívali moderné vyučovacie metódy – skupinové i individuálne prístupy, súťaživé aj didaktické hry a najrôznejšie didaktické formy a prostriedky.“