Písmo:A-|A+
diskusia (0)
Každý žiak musí byť informačne gramotný, má prístup na internet a musí pociťovať výhody informačnej spoločnosti. „Prostredníctvom digitálnych technológií si učitelia pripravujú prezentácie. Pre deti je to oveľa zaujímavejší spôsob získavania informácií a viac si aj dokážu zapamätať.“
Popri informačno-komunikačných technológiách je dôležité ovládanie cudzích jazykov. „Doteraz mal každý žiak od prvého ročníka minimálne jeden cudzí jazyk. V tomto školskom roku začíname s vyučovaním španielskeho jazyka v jednej triede 1. ročníka. Žiaci môžu mať aj ďalší cudzí jazyk ako nepovinný predmet. Okrem už spomínaného španielskeho jazyka sa na škole vyučuje anglický, nemecký a francúzsky jazyk,“ hovorí riaditeľka Mária Malperová.
V rámci celého Slovenska už po dva roky Základná škola na Nábrežnej ulici získala titul Škola roka. V novozámockom okrese za úspechy dosiahnuté vo
vedomostných súťažiach, olympiádach a v športe, obsadila škola 1. priečku.
Veľký dôraz sa kladie na rozvoj talentov vo všetkých oblastiach. Zvlášť učebný variant rozšírenej výučby športovej prípravy plne umožňuje rozvíjať talenty v špecializácii na volejbal dievčat a hádzanú chlapcov. „Veľký dôraz kladieme i na individuálne športy v oblasti plávania, tenisu, atletiky a šachu. Zručnosť v práci s počítačom, rozvoj informačných systémov a zveľadenie prostredia, v ktorom sa všetci nachádzame, považujeme za priority,“ dodáva.
Na škole pôsobí 45 záujmových krúžkov. V rámci nich, vo forme doučovania, sa pedagógovia venujú aj deťom, ktoré potrebujú pomoc na prijímacie pohovory. Okrem klasického literárneho a tanečného krúžku môžu deti navštevovať i relaxačný krúžok, či krúžok brušných tancov.
Vzhľadom na túto profiláciu, kádrové obsadenie školy a odbornosť pedagógov sa od 3. ročníka na škole využíva učebný variant číslo 3 – jazykový, v jednej triede 1. ročníka je rozšírené vyučovanie španielskeho jazyka a v 5. – 9. ročníku sa využíva tiež 3. variant.
„V 5. – 9. ročníku máme v každom ročníku jednu triedu s rozšíreným vyučovaním športovej prípravy so zameraním na volejbal dievčat a hádzanú chlapcov. V rámci odbúrania stresu a strachu neklasifikujeme výchovné predmety v 1. – 9. ročníku a v prvom polroku 3. ročníka prírodovedu a vlastivedu,“ dopĺňa informácie Mária Malperová.
Veľký dôraz sa kladie na dobrú prípravu žiakov na stredné školy i do života. Každý sa musí naučiť vedieť zaujať stanovisko, vynájsť sa, zvládať konfliktnú situáciu a vedieť riešiť problémy.
Na škole pôsobí psychológ i špeciálny pedagóg. „Tým odbremeňujeme rodičov – nemusia chodiť so svojimi deťmi do pedagogicko-psychologickej poradne,“ hovorí riaditeľka. Momentálne sa špeciálna pedagogička individuálne venuje 6 integrovaným žiakom.
Pýchou školy je multifunkčná učebňa. V zime sa síce nedá využívať, ale v ostatných mesiacoch spĺňa svoj účel. Slúži na výučbu výchovných predmetov i cudzích jazykov.
Základná škola sa zameriava na zvýšenie odbornosti a kvalifikovanosti pedagogického zboru, ďalšie vzdelávanie a inovácie vo vyučovacom procese, ako aj na účasť rodičov a verejnosti na realizácii projektov. „Za najväčšiu prioritu považujeme preškolenie učiteľov na počítače, prácu s nimi a odovzdávanie vedomostí žiakom.“
V rámci projektu Infovek – Otvorená škola, ktorý je finančne podporený Ministerstvom školstva Slovenskej republiky majú možnosť žiaci, pedagogickí zamestnanci i rodičia naučiť sa perfektne pracovať a ovládať digitálne technológie.