Písmo:A-|A+
diskusia (0)
O jeho kvalite sa žiaci, rodičia a učitelia presvedčia na základe výsledkov testovania vedomostí a pri prechode na strednú školu. Dlhodobým cieľom je, aby žiaci získali čo najviac vedomostí, vedeli ich v živote využiť a vyrástli z nich skutočné osobnosti.
V dlhodobej koncepcii rozvoja školy je hlavným cieľom humanisticko-demokratizačný proces výchovy a vzdelávania. Jednu z možných ciest humanizácie vidíme v uplatňovaní netradičných prístupov učiteľa k žiakovi. Ide o základné zmeny vo vzťahoch medzi učiteľom a žiakom, medzi žiakmi navzájom, učiteľom a rodičom. Hlavným zámerom je zmena celkovej klímy školy a hľadanie optimálnej metódy práce s deťmi. Naliehavou úlohou je naučiť deti zodpovednosti a samostatnému rozhodovaniu. V tomto duchu bol zriadený aj žiacky parlament ako samostatný orgán, ktorý sa zúčastňuje na riadení školy.
Naše dlhodobé ciele
• naučiť žiakov otvorene hovoriť o problémoch v škole
• podnietiť ich záujem o svoju školu, vyzvať ich na realizáciu projektu ŠPZ, v ktorom je škola zapojená
• aktívne vytvárať v žiakoch pocit sebadôvery - každý sa môže zúčastňovať na živote školy, je vypočutý a akceptovaný a cíti sa byt užitočný
• viesť žiakov k dodržiavaniu ľudských práv, čo je hlavným atribútom školy vo všetkých vzťahoch