Projekt realizuje spolonos Discovery Group v spolupráci s DB Real Estate Global Opportunities zo skupiny Deutsche Bank.
V Centro Nitra nájdu zákazníci hypermarket Hypernova a 65 ďalších značkových obchodov. Tie, v ktorých sa predáva oblečenie, obuv a doplnky, zaberajú 45 percent celkovej plochy, potraviny sú na 43 percentách. Denne sa v centre predpokladá obrat štyri milióny korún. Prácu tu nájde približne päťsto ľudí.
V druhej etape (začať sa má v lete, ukončenie sa predpokladá najneskôr v treťom štvrťroku 2007) pribudne ďalších tridsať prevádzok hlavne zábavno-spoločenského charakteru. Malo by ísť najmä o reštaurácie a stánky s rýchlym občerstvením. Už dnes je vraj prenajatých 34 percent budúcich priestorov. Ako uviedol generálny riaditeľ Discovery
Group Jonathan Wilkinson, investor rokuje aj s prevádzkovateľmi multikín. „Chceli by sme priniesť aj fitnescentrum, prípadne bowling,“ doplnila Paulína Sjöstrandová z Discovery Group.
Výstavbu centra „zastrešuje“ spoločnosť Skanska SK. Prvú etapu zrealizovala za štrnásť mesiacov, vytvorených bolo približne štyristo pracovných miest. Podľa Miroslava Švejdu sa kvôli dlhej zime posunul harmonogram prác približne o mesiac. Do otvorenia centra sa napríklad nestihla vybudovať svetelná signalizácia na Triede A. Hlinku, ktorá umožní vjazd na strešné parkovisko z oboch strán cesty.
Konečné úpravy si robil každý obchod sám, podľa Paulíny Sjöstrandovej je ich zariadenie a celkový dizajn na vysokej úrovni. Štyri prevádzky zatiaľ ešte nie sú otvorené. „Tri otvoria do konca mesiaca a štvrtá najneskôr do šiestich týždňov,“ uviedla Sjöstrandová. Dodala, že na pódiu, ktoré sa nachádza v centre, sa budú konať rôzne marketingové a kultúrne akcie. Počas víkendov by mali byť zamerané na celú rodinu.
„Oceňujem, že sa v Nitre rozširuje ponuka v oblasti obchodu, služieb aj zábavy. Obyvatelia už nie sú odkázaní cestovať do iných miest,“ konštatoval primátor Ferdinand Vítek.