Reklamácia tenisiek ju stála peniaze aj veľa energie

Pani Milka z Nitry si v októbri 2004 kúpila tenisky, v ktorých sa cítila ako Chaplin. Boli krivé, vytáčali sa. To však zistila až doma...

Pani Milka z Nitry si v októbri 2004 kúpila tenisky, v ktorých sa cítila ako Chaplin. Boli krivé, vytáčali sa. To však zistila až doma. „V predajni bolo slabé svetlo, nevšimla som si to,“ hovorí zákazníčka. O dva dni išla obuv reklamovať, vrátenia peňazí sa však dočkala až po vyše roku. Najskôr musela investovať 1400 korún do vipotestu. Tie jej nepreplatili dodnes. Obrátila sa preto na súd.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vraj má čudné nohy
„Za značkové tenisky Asics som zaplatila vyše 1800 korún. Keď som zistila, že sú krivé, žiadala som späť peniaze. Tenisky si v predajni nechali a mne kázali prísť na ďalší deň. A potom na ďalší... Vraj tam nie je vedúca. Ale od nej som predsa tenisky nekupovala,“ hovorí pani Milka.
So žiadosťou o radu sa obrátila na Slovenskú obchodnú inšpekciu. „Tam mi povedali, že mám trvať na vypísaní reklamácie. Po tridsiatich dňoch mi z obchodu zavolali, že ju mám vybavenú – vrátili mi tenisky.“ Dodávateľ, firma z Prešova, reklamáciu po vizuálnom posúdení výrobku zamietol. Dospel k záveru, že zmeny na obuvi nie sú spôsobené nekvalitou výrobku. „Obuv doporučujeme aj naďalej používať,“ napísal. Ak vraj zákazníčka nesúhlasí, môže tenisky poslať do akreditovanej skúšobne v Partizánskom – samozrejme, na vlastné náklady. „Na základe ich vyjadrenia budeme reklamáciu následne riešiť,“ prisľúbil dodávateľ. Pani Milka si dodnes pamätá, čo jej vtedy povedali v predajni: obuv je v poriadku, to ona má čudné nohy.
Zákazníčka začala tenisky nosiť. Tie sa však „vykrúcali“ stále viac. „V októbri 2005, teda rok po zakúpení, som ich dala na ďalšiu reklamáciu. Na odpoveď som opäť čakala tridsať dní a opäť mi reklamáciu neuznali. Vopred som ich upozornila, že tentoraz už pošlem obuv na vipotest.“

SkryťVypnúť reklamu

Skúšobňa: Výrobná chyba
Už v decembri mala Milka v rukách odborný posudok. Jasne sa tam píše, že tenisky - pôvodom z Číny - nemajú pri obutí vhodný tvar. „Oba polpáry obuvi majú výraznú tendenciu natočenia zvršku v pätnej časti smerom do nohy, v prednej časti sa zvršok vytáča smerom z nohy... Pri skúške nosením sa výrazné natočenie dielcov zvršku prejavilo núteným ťahom chodidla v oblasti členkov na stranu do nohy. Obuv je minimálne opotrebovaná.“ Na rozdiel od dodávateľa tenisiek odborníci v Partizánskom jednoznačne skonštatovali: ide o viditeľnú chybu, ktorá sa dá zistiť vizuálne! Podľa posudku je chyba neodstrániteľná a znižuje úžitkové vlastnosti obuvi. Vzniká pri výrobe, v dôsledku nedodržania technologického postupu: „Jej vznik nebol ovplyvnený spôsobom užívania.“ Pani Milka tak mala čierne na bielom, že problémom nie sú jej „čudné nohy“.
Tenisky vrátila a logicky očakávala, že na základe vipotestu jej predajca okamžite vyplatí peniaze. Mýlila sa. Namiesto toho jej oznámili, že reklamáciu vybavia do tridsiatich dní. Na radu Spotrebiteľskej informačnej agentúry sa zákazníčka rozhodla obrátiť na súd s návrhom na vydanie platobného rozkazu. Medzitým však poštou dostala peniaze za tenisky. „Na poštovú poukážku mi napísali odkaz, že preplatenie vipotestu rieši ich dodávateľ v Prešove. Rozhodla som sa, že si s nimi takto dopisovať nebudem - dala som návrh na platobný rozkaz, v ktorom žiadam 1428 korún za vipotest plus 500 korún súdny poplatok.“
Milka okrem toho investovala peniaze do množstva telefonátov a mailov do Žiliny, kde sídli spomínaná spotrebiteľská agentúra. Stálo ju to aj veľa času a energie, ale nevzdala sa: „Aj zákazník má predsa svoje práva, nemôžu sa k nemu takto správať.“
Zatiaľ nezaplatili
Platobný rozkaz bol vydaný ešte v marci. Predajca je podľa neho povinný do 15 dní od doručenia zaplatiť peniaze alebo podať odpor. „Platobný rozkaz sme dostali minulý týždeň. Ďalší postup zvažujeme,“ povedala nám vedúca predajne. Pripomenula, že peniaze za topánky poslali zákazníčke poštou. „S dodávateľom sme sa dohodli, že vipotest zaplatí on. Zatiaľ sa však neozval a nevystavil nám ani dobropis na tenisky.“
Vedúca predajne sa odvoláva aj na to, že dodávateľ opakovane reklamáciu neuznal. Na druhej strane uznáva, že zodpovednosť za tovar nesie voči zákazníkovi predajca. „Možno tie tenisky dáme na vipotest aj my - kvôli zadosťučineniu,“ dodáva. Zrejme je stále presvedčená o tom, že ide o kvalitný výrobok. - mh -
Zamietajú aj oprávnené reklamácie
Záručná doba na obuv je dva roky. Rozdelená je na dve obdobia. „Prvých šesť mesiacov musí predávajúci dokazovať, že reklamovaná chyba nebola na výrobku už v čase predaja. Po šiestich mesiacoch používania musí spotrebiteľ dokazovať, že chybu nespôsobil sám, ale sa prejavila skrytá chyba zapríčinená nekvalitným materiálom alebo technológiou výroby,“ píše sa na internetovej stránke Spotrebiteľskej informačnej agentúry.
Skúsenosti zákazníkov potvrdzujú, že mnohí predajcovia zamietajú aj reklamácie neopraviteľných chýb, respektíve ich zasielajú na posúdenie svojim dodávateľom. „Tí sú však na rovnakej strane pultu ako predávajúci. A keďže za nekvalitný tovar by museli vrátiť peniaze predajcovi, ktorý si ho od nich odkúpil, hľadajú všetky možné argumenty, aby nemuseli reklamáciu uznať,“ píše sa na spomínanej stránke. Spotrebiteľská informačná agentúra konštatuje, že spotrebitelia sú v súčasnosti najviac nespokojní práve s kvalitou obuvi.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: - m -

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 342
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 7 649
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 889
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 077
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 022
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 058
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 517
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 427
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 36 156
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 373
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 511
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 573
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 906
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 772
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 6 444
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 706
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


3
Tomáš Hrnka (vzadu) bol aj napriek neideálnemu chrbtu oporou Nitry. Josh Passolt a Robby Jackson (vpredu) boli najproduktívnejšími hráčmi tímu v play-off.

Play-off vysvedčenie pre hokejistov Nitry.


Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


Tradíciu založili už v roku 2011.


  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 36 156
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 373
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 511
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 573
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 906
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 772
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 6 444
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 706
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu