Poslanci Nitrianskeho samosprávneho kraja schválili stratégiu rozvoja cestovného ruchu na roky 2006 až 2013. Kraj na nej pracoval tri roky, pri jej tvorbe spolupracoval s externými spolupracovníkmi zo samospráv, súkromného sektora a univerzít.
„Doposiaľ mal kraj schválený Program rozvoja NSK na roky 2003 - 2013, v rámci neho figuroval cestovný ruch v časti Priemysel a služby. Schválením novej stratégie sa cestovný ruch vyčlenil samostatne,“ informoval podpredseda NSK Ján Vančo. Obsahom stratégie sú podľa neho „mantinely a najmä finančné podmienky, za akých sa má cestovný ruch v kraji rozvíjať“.
Nitriansky kraj sa na vlastných propagačných materiáloch prezentuje ako oblasť známa svojou históriou, vínami a termálnymi vodami. „Na výrobu propagačných materiálov je v tomto roku vyčlenených milión korún, 675-tisíc je na účasť na rôznych výstavách. Do ďalšieho roku máme dvojnásobnú požiadavku: milión korún na propagačné materiály, milión na výrobu kníh alebo DVD nosičov a tretí milión budeme žiadať na výstavy,“ povedal vedúci Odboru európskej integrácie a zahraničných vzťahov na Úrade NSK Karol Jurica.
Podpredseda NSK a súčasne nitriansky mestský poslanec Ján Vančo podotkol, že v poslednom rozpočte Mesta sa podarilo vyčleniť takmer dva milióny korún na propagáciu Nitry. „Podľa mojich predstáv by na propagáciu celého kraja mala ísť suma asi päť miliónov korún. Ak by sme sa postupne na päťmiliónovú hranicu dostali, bol by som spokojný,“ povedal. V budúcnosti by tiež chcel, aby sa nehovorilo o konkrétnych financiách na rozvoj cestovného ruchu, ale o určitom percente, ktoré by sa na cestovný ruch z rozpočtu kraja vyčlenili.
Autor: - th -