Vybudovanie klientskeho centra stálo 12 miliónov korún. V sume je započítaná rekonštrukcia priestorov aj zariadenie. „Klienti tu vybavia 95 percent svojich záležitostí. Je tu pätnásť pracovísk a podateľňa,“ uviedol prednosta Ľubomír Martinka.
V klientskom centre majú svoje zastúpenie oddelenia, ktoré občania využívajú najčastejšie. V rámci jednej veľkej kancelárie majú vyčlenené svoje pracoviská, ktoré sú očíslované. Ľudia sú na nich vybavovaní podľa poradia – na recepcii dostanú poradové lístky, ale aj potrebné tlačivá a formuláre. Hneď oproti sa nachádza podateľňa.
Samostatné kancelárie na prízemí klientskeho centra majú oddelenie daní a poplatkov, matrika, evidencia obyvateľstva a pokladňa. Je tu aj spomínaný detský kútik s pedagogickým dozorom. Na poschodí sídli okrem iného úsek prednostu a oddelenie školstva, ktoré sa opäť vrátilo na mestský úrad (niekoľko mesiacov bolo vysunuté v priestoroch Domina CVČ). Na poschodí je tiež zasadačka. Podľa primátora Ferdinanda Víteka by z nej mohla byť aj dočasná obradná sieň, pretože tá súčasná sa bude musieť zrekonštruovať.
Časť pracovníkov klientskeho centra „rotuje“ – striedajú sa tu so svojimi kolegami z oddelenia. Chodia v civile. Ostatní majú sivé rovnošaty. Ich súčasťou je u žien biela blúzka a šatka. Muži majú bielu košeľu a modrú kravatu.
Priestory na prízemí úradu, v ktorých sídlilo klientske centrum predtým, využíva mestský stavebný úrad. V kancelárii, uvoľnenej po evidencii obyvateľstva, bolo zriadené Asistenčné centrum tiesňových volaní. Jeho služby sú určené najmä osamelým ľuďom alebo ľuďom, vyžadujúcim si zvláštny dohľad. Podmienkou je, aby mali pevnú telefónnu linku.
Autor: - mh -