Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Autobusy meškajú, môže za to strojček na lístky

Prímestské linky SAD Nitra od začiatku mesiaca meškajú. Sťažujú sa na to cestujúci, ktorí kvôli meškaniu autobusov prichádzajú neskoro do práce a škôl. Na vine je nový strojček na vydávanie lístkov.

Je komplikovanejší, vodiči s ním nevedia poriadne robiť a vydanie lístka trvá dlhšie. Ani načasovanie nového systému nebolo podľa cestujúcich najšťastnejšie: strojčeky sú v autobusoch od septembra, kedy bývajú spoje po začiatku školského roka tradične preťažené.
Nestihnú školu, dostanú poznámky
„Ešte sa ani škola poriadne nezačala a deti už chodia domov s poznámkami, že prišli na vyučovanie neskoro,“ hovorí mama školopovinných detí z Horných Lefantoviec. Učitelia neveria, že meškanie žiakov spôsobujú práve autobusy.
„Lepší čas si na zmeny ani vybrať nemohli, prečo to nespravili cez prázdniny?“ pýta sa Vlado z Cabaja-Čápora. Aj jemu meškal spoj.
„Ľudia nadávajú, že vďaka nám nechytajú prípoje. Za to ale nemôžeme my, nový systém je pomalší,“ povedal vodič prímestskej linky v piatok, presne týždeň po spustení systému.

Skryť Vypnúť reklamu

Staré prístroje boli poruchové
SAD Nitra tvrdí, že výmena odbavovacieho a informačného systému bola nutnosťou. „Predchádzajúci systém a strojčeky boli zastarané, ale aj značne poruchové. Bol problém s náhradnými dielmi a opravy boli navyše finančne veľmi náročné,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ SAD Nitra Ľudovít Lukaniak. Od nového systému spoločnosť očakáva vyšší štandard pri cestovaní. Lukaniak zdôraznil, že došlo k výmene celého odbavovacieho a informačného systému, nielen k výmene strojčekov v autobusoch.
„V utorok som cestovala do dediny, ktorá je len pár kilometrov od Nitry a prišla som s trištvrtehodinovým meškaním. Tak potom naozaj neviem, v čom má byť nový systém lepší. Ak v ničení našich nervov, tak to sa im naozaj podarilo,“ posťažovala sa študentka nitrianskej univerzity Gabika. Podobné skúsenosti majú aj jej spolužiaci.
„Nápor cestujúcich na dopravu sa opakuje každý september, bez ohľadu na nový systém. V súčasnosti sa úroveň meškania jednotlivých spojov postupne dostáva do pôvodných parametrov,“ tvrdí Ľudovít Lukaniak. Šéf tamojších odborov Jozef Zahradár skonštatoval, že môže trvať aj dva týždne, kým si na nový systém vodiči zvyknú.

Skryť Vypnúť reklamu

Šoféri: Je to pomalšie
Na strojček sa sťažujú aj samotní šoféri. Len v jeho dolnej časti je 24 tlačidiel, stláčajú sa ťažko. „Už ma od toho bolia brušká na všetkých prstoch, pomáham si nechtami,“ hovorí vodič SAD Nitra. „Mali nám spraviť riadne školenie. Miesto toho sme sa jeden od druhého učili, ako sa s tým strojčekom manipuluje. Keďže to nikto predtým neovládal, tak to aj dopadlo,“ dodal šofér. „Vodiči boli preškolení, dispečer sa im venoval dovtedy, kým fungovanie prístroja nepochopili. Ak s tým majú stále problémy, môžu sa zaučiť znovu,“ povedal predseda odborov SAD Nitra Jozef Zahradár. Ľudovít Lukaniak zareagoval, že vodiči boli vyškolení a preskúšaní z ovládania nového systému.
Vodiči sa sťažujú aj odborom, do oficiálnych kníh pripomienky ale nezapisujú. „Ako keby sa báli, že budú mať nepríjemnosti. Mne sa pritom už niekoľkí na nový systém sťažovali. Jeden z nich mi povedal, že kým predtým mu pred začiatkom jazdy na vybavenie cestujúcich stačilo pristaviť autobus pätnásť minút pred odchodom, dnes na to potrebuje pol hodinu,“ uviedol Zahradár. „Na jazdu sa dá pripraviť tak, aby sme vyrazili načas. Spomaľuje sa to až na ďalších zastávkach,“ vysvetľuje šofér, ktorý chcel ostať v anonymite. Príčinou je podľa neho komplikované nastavovanie stroja pre rôzne kategórie cestujúcich - iný lístok dostane dospelá osoba a iný študent, dôchodca alebo napríklad zdravotne postihnutý občan.
Ľudovít Lukaniak pripustil, že nový systém je zložitejší. „Zo strany dodávateľa nebol navrhnutý taký počet úkonov, ktoré by vodičom vytvárali podmienky na optimálny výdaj cestovného lístka,“ uviedol obchodný riaditeľ. Dúfa ale, že problémy sa v krátkej budúcnosti odstránia. Cestujúcim sa Lukaniak v mene spoločnosti za vzniknuté problémy ospravedlňuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo chceli výmenou prístrojov dosiahnuť?
Odbavovací a informačný systém bol implementovaný vo všetkých autobusoch pravidelnej dopravy SAD Nitra. „Z hľadiska novej technológie spracovania údajov a technickej platformy tohto systému nebolo možné implementáciu vykonávať po častiach,“ povedal Ľudovít Lukaniak.
Dodávateľská firma bude podľa informácií, ktoré nám poskytla SAD Nitra, v priebehu niekoľkých dní realizovať programové úpravy systému. Úpravy by podľa Lukaniaka mali zabezpečiť jednoduchšie ovládanie systému, zrýchliť a spraviť flexibilnejšie odbavovanie cestujúcich. „V budúcnosti bude možné pomocou tohto odbavovacieho systému používať jednu čipovú kartu, elektronickú peňaženku, aj pre iné dopravné systémy. Je to systémová zmena, ktorú sme na pôvodnom technickom zariadení nemohli realizovať,“ podčiarkuje Lukaniak. „Napríklad občan Topoľčian vlastniaci čipovú kartu, vydanú dopravcom SAD Nitra, bude môcť kartu využívať vo všetkých prostriedkoch našej spoločnosti (Nitra, Zlaté Moravce, Vráble, Topoľčany) bez ohľadu na to, či pôjde MHD, MMD, diaľkovou alebo medzinárodnou linkou,“ dodal.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 487
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 345
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 801
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 777
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 105
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 089
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 420
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 249
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 076
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 968
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Vyzbierané veci doručili na jednotlivé Covid oddelenia nitrianskej nemocnice.

2 h
Ilustračné foto.

Miera pozitivity bola výrazne vyššia ako v krajskom meste.

2 h
Adam Dauda v piatok odkorčuľoval bezmála 14 minút v treťom útoku Nitry.

Nebola pravda, že som sa nechcel vrátiť, odkázal šikovný center a po 59 dňoch sa zase zjavil v útoku Nitry.

6 h

Nový kouč ovláda päť jazykov.

8 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

23. jan

Pozitivita je zatiaľ nízka.

22 h

Na Kysuciach pokračuje celoplošné testovanie.

21 h

Policajné sirény vystrašili Dolnokubínčanov i vodičov na ceste Brestovou.

23. jan

Už ste čítali?