2008. Dôvodom neskoršieho otvorenia komplexu sú náročné opatrenia proti presakovaniu spodnej vody. CityPark Nitra má stáť priamo na brehu rieky Nitra. Náklady na jeho výstavbu sú 1,5 miliardy korún. Očakáva sa, že v komplexe nájde zamestnanie asi tisíc ľudí.
Tvrdá daň za polohu pri rieke
Predpokladaný začiatok výstavby CityPark Nitra stanovila spoločnosť Euro City Park na budúci mesiac. Na prelome októbra a novembra sa majú spraviť hrubé terénne výkopy a postaviť sa má podzemná tesniaca stena.
Pozemok si tiež vyžiada veľké investície do prípravy územia na výstavbu. „Okrem iného musíme poprekladať hlavné vedenia vodovodov, kanalizačné stoky, plynárenské zariadenia a káble oboch mobilných operátorov,“ povedal člen predstavenstva spoločnosti Euro City Park Marek Hajossy. „Tým, že sme pri rieke, budeme musieť zaplatiť tvrdú daň vo forme rôznych opatrení, ktoré majú zabrániť tomu, aby pri výkopových prácach došlo k zaplaveniu,“ dodal Hajossy.
Sto prevádzok
CityPark by mal mať 850 parkovacích miest. Na troch podlažiach poskytne priestory viac ako stovke obchodov, kaviarní a reštaurácií.
Celková prenajímateľná plocha komplexu predstavuje asi 27-tisíc m2. Trinásť percent z nej budú tvoriť zábava a šport, desať percent služby. V CityPark bude napríklad pošta, prevádzky mobilných operátorov, lekáreň, čistiareň a bankové služby. Vo vnútri budú štyri kinosály, fitnes centrum s plochou 900m2, bowling, biliard, detský kútik. Za budovou CityPark Nitra majú na ploche 7500 m2 vyrásť externé športoviská. Počíta sa s detským preliezkovým ihriskom, ihriskami na volejbal a basketbal, U-rampou, lezeckou stenou, petangovým ihriskom a celoročným klziskom.
Značky, čo na Slovensku nie sú
Proces prenajímania spustili koncom minulého roku, doteraz je obsadených asi štyridsať percent priestorov. „Našou stratégiou je vytvoriť mix nájomcov, ktorí by do Nitry priniesli vyšší štandard nakupovania a trávenia voľného času. Chceme pritiahnuť tie medzinárodné značky, ktoré chýbajú nielen na nitrianskom, ale aj na slovenskom trhu,“ uviedla obchodná a marketingová riaditeľka Euro City Park Katarína Kuklovská.
„Najnovším trendom v oblasti nakupovania je „park-shopping“. Nakupovanie sa stalo spoločenskou záležitosťou a takýto koncept plánujeme priniesť do Nitry. Okrem kupovania budeme ľudí lákať aj na športové či kultúrne vyžitie,“ vysvetlil filozofiu CityPark predseda predstavenstva Euro City Park Levinus A. Oggel. Spoločnosť si Nitru vybrala, pretože podľa nej je mesto dobrou spádovou oblasťou. Ráta sa s tým, že v dojazde do 45 minút od Nitry žije zhruba 850-tisíc obyvateľov, z toho približne pol milióna v produktívnom veku.