„Chceli by sme k nám prilákať dodávateľov z ďalekého východu. Pre Slovensko by bolo výhodné, keby sme nemuseli nakupovať tento tovar cez ďalších sprostredkovateľov hlavne z Talianska, Nemecka a Rakúska,“ povedal Peter Urbánek, prezident Optickej únie Slovenska. Dodal, že niektoré značkové okuliare, vzhľadom na to, že sa k nám dostávajú cez viacero krajín, sú u nás drahšie než napríklad v Nemecku. „Nechceme, aby si v budúcnosti ľudia museli kupovať okuliare na leasing.“ Podľa Petra Urbánka faktom je, že pre priameho ázijského výrobcu sme nezaujímaví, lebo nie sme schopní reagovať na odberové množstvá, ktoré si stanovujú. „Slovensko má výhodnú polohu, mohli by tu byť centrálne sklady pre celú Európu. Keďže poznáme európsky trh, možná je vzájomne výhodná spolupráca medzi nami a ázijskými výrobcami.“
Návštevníkom výstavy boli k dispozícii ukážky najnovších noviniek v tejto oblasti. Podujatie bolo príležitosťou na výber najrozličnejších nových rámov, slnečných a športových okuliarov, šošoviek i zariadení pre očné optiky. „V kolekciách pre rok 2007 dominujú pestré farebné pastelové rámiky na dioptrické okuliare. Pretrváva trend veľkých slnečných plastových okuliarov. Slovensko je zaplavené falzifikátmi značiek, necertifikovanými výrobkami. Bežný spotrebiteľ falzifikát nerozlíši. Pripravujeme akciu v spolupráci v zastúpení s firmami a jej výsledkom budú finančné postihy za porušovanie ochrannej známky,“ informoval Peter Urbánek.