„V poslednom období zaznamenávame zvýšenú intenzitu dopravy v meste. Preto od začiatku septembra začali policajti riadiť najmä hlavné ťahy v čase najväčšej premávky – v piatok a nedeľu poobede. Takéto riadenie si však už vyžaduje aj väčšia časť križovatiek v meste, a to nielen v spomínaných dňoch,“ konštatoval krajský policajný hovorca Miloš Fábry.
Merania ukázali, že v priebehu posledného polroka narástol počet vozidiel v meste o štyri percentá. „K najväčšiemu nárastu dopravy prišlo na ťahu od hypermarketu Tesco cez Štúrovu ulicu smerom na Zlaté Moravce. Najhoršie je to v piatok a pondelok. Napríklad 18. septembra prešlo križovatkou pri malom Tescu 46-tisíc vozidiel za 24 hodín,“ konkretizoval dopravný inžinier Andrej Sitkey.
Spôsobil túto situáciu len neustále narastajúci počet vozidiel? „Nové signálne plány podstatne zvýšili prejazdnosť Nitrou. Je preto možné, že sa vodiči rozhodli uprednostniť túto trasu a radšej idú cez mesto, ako by ho obišli severným obchvatom. Svetelné križovatky takýto nápor vozidiel nezvládajú,“ konštatoval vedúci oddelenia dopravy na mestskom úrade Ján Pánský. Dodal, že riešenie situácie sa hľadá. Minulý týždeň z tohto dôvodu pricestoval z Čiech do Nitry autor nových signálnych plánov. „Po tom, ako ich upravil, sa situácia predovšetkým v rannej dopravnej špičke zlepšila,“ tvrdí Andrej Sitkey.
„Ideálne by bolo, keby bola v Nitre zriadená centrála, ktorá bude promptne reagovať sa aktuálnu situáciu na cestách a prispôsobí jej signálne plány na križovatkách. Samozrejme, aj táto centrála bude riešiť stav len do určitej miery zaťaženia komunikácií,“ uviedol Ján Pánský. Dodal, že pre dopravu v meste je životne dôležitý juhovýchodný obchvat Nitry. Podľa našich informácií sa s jeho výstavbou má začať až v roku 2009.
Autor: M. HOJČUŠOVÁ