Zima našťastie nebola tuhá, takže ľady pontónu neuškodili. Znamená to menej práce okolo jeho údržby. „Aj tak sme však museli obnoviť ochranné nátery aspoň na záchranných člnoch, ktoré sme ešte na jeseň vytiahli na palubu pontónu,“ informoval nás Miroslav Majer. Iba pred dvoma týždňami sa vrátil z Dunaja, kde riadil nákladnú loď. „Okrem iného sme prevážali tekuté umelé hnojivá z Dusla Šaľa medzi Bratislavou a Regensdorfom, plavil som sa aj do Erlangenu,“ spomína kapitán lode. Zažili aj nepríjemný silný vietor, ktorý sa do ich lode oprel s takou silou, že počas plavby cez kanál Mohan, Rýn, Dunaj ich bokom odfúklo na breh. „Nem-
ci z toho robili veľké haló. Hneď zavolali potápačov, či sme im niečo nepoškodili a či sme neporušili nejaké predpisy. Ale zrejme nie, lebo sme sa plavili veľmi pomaly. Zatiaľ našťastie nič neprišlo. Podobné situácie sa tam vraj stávajú aj inokedy, lebo práve v tejto časti je plavebná komora veľmi vysoko nad planinou. Vietor bol tentoraz mimoriadne silný a my sme mali prázdnu loď, takže bolo doslova umenie poriadne ju ‚ukočírovať‘.“
M. Majer je rád, že už je doma a môže sa pripravovať na leto. V rámci predsezónnej prípravy mu už na prístavnom pontóne urobili revíziu hasiacich prístrojov a pomaly sa začína venovať príprave na spustenie výletnej lode. Tá je počas každej zimy zakotvená v lodnom depe Povodia Váhu. Dobíjajú sa ešte batérie a ak sa nevys-
kytnú nejaké problémy s tesnením, v máji už budú s výletnou loďou pre štyridsať ľudí opäť na vode. Uviedol, že na Váhu pribudne ešte jeden hausbod. Ukotvený bude približne sto metrov poniže jeho pontónu.