Spoločnosť Heineken Slovensko osadila v hurbanovskom pivovare novú fermentačnú nádrž s brutto objemom 4-tisíc hektolitrov. Ročná kapacita pivovaru sa tak zvýši o takmer 150-tisíc hektolitrov.
„Už na jeseň minulého roka sme avizovali investície vo výške viac ako 100 miliónov korún do nášho pivovaru v Hurbanove. Ich súčasťou je aj nová fermentačná nádrž, ktorá slúži na kvasenie mladiny a výrobu mladého piva. V tej istej dobe prebieha aj inštalácia novej plniacej linky Krones s kapacitou 24-tisíc fliaš za hodinu. Investície do modernizácie a rozšírenia kapacity pivovaru prispejú k tomu, že hurbanovský pivovar bude najväčším a najmodernejším pivovarom na Slovensku. Nové technológie a zariadenia sú nesporne významnou konkurenčnou výhodou. Aj táto významná investícia potvrdzuje postavenie vedúcej pivovarníckej spoločnosti na Slovensku,“ povedal Roman Krajniak, manažér pre vonkajšie vzťahy spoločnosti Heineken Slovensko.
Novú fermentačnú nádrž typu Cylindrokónický tank vyrobili v holandskom meste Emmen, odkiaľ putovala takmer 80 kilometrov po miestnych komunikáciách do mesta Drachten. Tento 22 metrov dlhý kolos s priemerom 6 metrov naložili na loď a po 1786 kilometroch plavby po Rýne a Dunaji pristál v dokoch v Komárne. Do cieľovej stanice, hurbanovského pivovaru, ho čakala ešte približne 80-kilometrová cesta v sprievode siedmich servisných, sprievodných a policajných vozidiel.
Slovenskí a holandskí inžinieri osadili fermentačnú nádrž za pomoci 250- a 400-tonových žeriavov. Od momentu naloženia po inštaláciu tak uplynulo presne 14 dní. Dvadsaťpäťtonový kolos absolvoval za tento čas takmer dvetisíc kilometrov. Na to, aby sa nádrž dostala na miesto osadenia v areáli pivovaru, bolo potrebné dočasne prerušiť potrubný most.
Napriek poklesu trhu stabilizovali objem predaja
Spoločnosť Heineken Slovensko si podľa R. Krajniaka upevnila v roku 2006 pozíciu lídra na domácom trhu s pivom, ako aj pozíciu významného producenta sladu v rámci celej Európy. Objem predaja spoločnosť stabilizovala na úrovni 1,73 milióna hektolitrov, čo znamenalo nárast trhového podielu o pol percentuálneho bodu na 45,6 %. Výroba sladu medziročne vzrástla o 7 % na viac ako 141-tisíc ton, z čoho export predstavoval viac ako 127-tisíc ton.
„Nepriaznivý vývoj na slovenskom pivnom trhu, ktorý od roku 2003 po dvojnásobnom zvýšení spotrebných daní neustále klesá, sa nepodarilo zastaviť ani v roku 2006. Napriek tomu sa spoločnosti Heineken Slovensko podarilo prakticky zastaviť medziročný pokles predaja vlastných značiek a stabilizovať objem predaja na slovenskom trhu na úrovni 1,73 milióna hektolitrov,“ informoval Roman Krajniak. Spoločnosť Heineken Slovensko zaznamenala v roku 2006 iba nepatrný pokles v objeme predaja, pričom celkový objem predaného piva na Slovensku poklesol medziročne o viac ako 4 %. Tento fakt znamenal zvýšenie podielu na slovenskom trhu s pivom o pol percentuálneho bodu na 45,6 %.
Kľúčový je slad
Podľa slov Romana Krajniaka si spoločnosť v minulom roku upevnila svoje postavenie aj v pozícii hodnotového lídra. Nárast trhového podielu bol ťahaný najmä prostredníctvom hodnotných značiek, ako sú Heineken, Zlatý Bažant, Corgoň a Starobrno. Objem predaja dvoch domácich kľúčových značiek portfólia spoločnosti - Zlatý Bažant a Corgoň - tvorí takmer 27 % celoslovenského predaja piva. Čiastočný medziročný pokles zaznamenala iba ekonomická značka Gemer.
Export piva v roku 2006 síce poklesol zo 69-tisíc hektolitrov v roku 2005 na 21-tisíc hektolitrov. Pokles bol spôsobený licenčnou výrobou najúspešnejšej značky piva (Zlatý Bažant) v zahraničí. V roku 2006 sa v Českej republike, Maďarsku a Rusku vyrobilo a predalo viac ako 360-tisíc hektolitrov. Objem predaja značky Zlatý Bažant v zahraničí týmto výrazne prekročil objemy exportu z predchádzajúcich rokov.
Ďalším kľúčovým exportným artiklom je pre spoločnosť Heineken Slovensko slad. Najväčšia sladovňa v strednej a východnej Európe v Hurbanove vyrobila v roku 2006 viac ako 141-tisíc ton sladu, čo je medziročný nárast o 7 %. Export sladu taktiež vzrástol na úroveň presahujúcu 127-tisíc ton.