Mesto Nitra vo štvrtok vybralo agentúru, ktorá bude spolupracovať na projekte Nitra – kandidát na titul Európske hlavné mesto kultúry 2013.
„Ide o agentúru First & Forward, s.r.o., v konzorciu s MWH S.A., Belgicko,“ informovala Hana Kocincová, PR manažérka projektu. Dodala, že pôvodne boli oslovené k spolupráci tri projektové agentúry, dve zahraničné a jedna zo Slovenska. Ponuky do uzávierky predložili iba dve (druhou bola slovensko-rakúska D&D Consulting. „Momentálne sa pripravujú podmienky zmluvy s agentúrou First & Forward, s.r.o. Najbližšie stretnutie s jej zástupcami je predbežne dohodnuté na druhú polovicu júna.“
Táto agentúra bude údajne pre Nitru robiť aj plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja. Suma, ktorú zoberie za spoluprácu na projekte Európske hlavné mesto kultúry, by vraj nemala presiahnuť milión korún. Kritériá, na základe ktorých bola vybratá, sme sa nedozvedeli.
Už tento týždeň by mali byť známe aj logo, slogan a vizuál nitrianskeho projektu. „Rozhodne o nich komisia zložená z výtvarníkov, predstaviteľov reklamných agentúr a Mesta. Všetky doručené práce by mali byť po vyhodnotení vystavené na niektorom z verejne prístupných miest,“ uviedla Hana Kocincová. S novým sloganom, logom a vizuálom by sa mal projekt predstaviť verejnosti v informačnej kampani, ktorej začiatok je naplánovaný na koniec júna.
Podľa našich informácií sa bude komisia rozhodovať medzi návrhmi od troch agentúr, respektíve osôb – údajne ide o nitrianskeho výtvarníka Jozefa Dobiša, Petra Jánskeho z reklamnej agentúry DDM a Juraja Nováka z Katedry masmediálnej komunikácie UKF. Mesto ich oslovilo, pretože verejná súťaž na vytvorenie loga, sloganu a vizuálu projektu nebola úspešná. Do termínu uzávierky 19. februára prišlo dvadsať návrhov, porota však ani jeden nevybrala.