Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Schudnite do plaviek

Nepodarilo sa vám zabezpečiť si dovolenku? Ak je nadváha či obezita aj vaším problémom, potom veľmi pravdepodobne robíte chybu predovšetkým v jedle. Druhou príčinou obezity môže byť zle zvolené jedlo.

Termofyzikálna metóda chudnutia
Ďalším faktorom, ktorý spoľahlivo vedie ku obezite je nepravidelné jedenie. Ako je možné schudnúť bez hladovania a drastických diét? Nenásilná forma chudnutia, ktorá využíva poznatky medicíny, psychológie a racionálnej výživy sa nazýva termofyzikálna metóda. Reguluje energetický príjem a výdaj pri optimálnej strate hmotnosti 0,5 až 1,5 kg týždenne. Základom tejto metódy je kyslíkovo-ozónový prístroj, ktorý pomáha urýchľovať metabolizmus, zlepšuje odtok lymfy, čoho dôsledkom je aj odbúranie celulitídy.

Skryť Vypnúť reklamu

Atkinsova metóda chudnutia
Svojho času všetkým diétam kraľovala Atkinsova. Do Európy sa dostala z Ameriky, ktorá sa s nadváhou a obezitou borí už desaťročia. Vylučuje pečivo a sladkosti (sacharidy vôbec) z jedálnička, zatiaľ čo konzumáciu mäsa dovoľuje. Jej zásadou sú primerané porcie a posledné jedlo dňa sa podáva najneskôr o 20. hodine.
Konzumuje sa mrazená alebo čerstvá zelenina v malom množstve s výnimkou zemiakov, kukurice, mrkvy a reďkoviek, z ovocia nie sú povolené banány a melóny. Na zozname zakázaných potravín je aj ryža, cestoviny, pečivo z bielej múky, cukor, med a pivo. Piť sa môžu nesladené limonády a voda, autor diéty však dovolil podávať k jedlám víno. Odporúča sa jesť mäso bez kože, vajcia, mlieko a mliečne výrobky, vaječné cestoviny, olivový olej, celozrné pečivo a pečivo z ovsenej múky.

Skryť Vypnúť reklamu

Jesť menej, ale častejšie
Ak nechceme len vyzerať dobre, ale aj sa tak cítiť, mali by sme siahnuť po redukčnej diéte založenej na obmedzení príjmu energie z tukov a cukrov. Odborníci sa zhodujú, že v období chudnutia zohrávajú mimoriadnu úlohu vlákniny schopné potlačiť pocity hladu a zároveň podporiť funkciu čriev. Správne postavená redukčná diéta znamená sledovať svoj denný príjem energie, bielkovín, tukov a sacharidov, ako aj množstvo vitamínu C. Optimálny príjem základných živín organizmu zabezpečíme, ak mu denne dodáme 50 až 70 g bielkovín, 40 až 50 g tukov, 120 až 140 g sacharidov, 90 mg vitamínu C a energetická hodnota by sa mala pohybovať v rozmedzí od 4700 do 6500 kJ. Zásadou je jesť menej, ale častejšie. Odporúča sa niektoré pokrmy zo stravy vylúčiť najmä plnotučné mlieko, jogurty, smotanu, tvaroh či šľahačku.

Skryť Vypnúť reklamu

Sedem letných nástrah
1. Ovocie
Pozor! Ovocie má veľa sacharidov. Napr. väčší banán má približne 500 kJ, čo je približne energetická hodnota 1 pečiva. Pokiaľ si dáme dva, znamená to, že sme prijali rovnaké množstvo energie ako je v 150 g kuracieho steaku so zemiakmi.
Ale napr. jahody alebo čierne ríbezle majú o viac než polovicu kalórií menej.

2. Tekuté kalórie
1 dl priemerného džúsu obsahuje 180–220 kJ. Výnimku tvorí zeleninová či rajčinová šťava, ktorá má len 80 kJ na l dl. Hlavným zdrojom hydratácie tela je stále čistá voda.

3. Alkohol
Kto by odolal a nedal si pohárik dobrého vína. 2 dl suchého bieleho vína obsahuje 440 kJ, červené 560 kJ.

4. Záhradná párty s grilovaním
Letné večery k posedeniu na záhrade priamo vyzývajú. Pri voľbe mäsa sa vyhnite tučnému bravčovému. Jedna porcia v sebe skrýva 1600–2000 kJ. Pokiaľ zvolíte kuracie alebo morčacie, skonzumujete oproti bravčovému takmer štyrikrát menej, teda asi 400–500 kJ. Vyhnite sa marinovaniu mäsa v oleji. Naložte ho do citrónovej alebo pomarančovej šťavy s čerstvými bylinkami. Alebo použite kvalitný ocot.

5. Skrytá dehydratácia
Ak je naše telo dehydrované, signalizuje, že mu niečo chýba. Nedostatok tekutín tak môže vyvolať väčšiu chuť do jedla. Pritom sa často stačí len viac napiť a hlad je preč. To však neznamená, že je dobré vynechávať pravidelné jedlo. Strážte si preto správny čas na jedlo, veľkosť porcií i pitný režim.

6. zeleninové šaláty
Skúste sa na ne pozrieť z energetického hľadiska. Pokiaľ si dám zeleninový šalát pokvapkaný citrónom a jednou lyžičkou olivového oleja, ide o veľmi diétne nízkokalorické jedlo. Ak si zvolím zeleninový šalát s opečenou slaninkou, kuracími kúskami či syrom, zaliaty niekoľkými lyžicami kvalitného, ale kalorického oleja či inej zálievky, dostanem sa na energetickú hodnotu bežného jedla. Nebojte sa teda zvoliť si k obedu morčací či kurací steak, pečený bez tuku, ale s hromadou zeleniny.

7. Nedostatok pohybu
Nie každý z nás dobre znáša horúce počasie. Mnoho ľudí sa pred slnkom schováva do klimatizovaných priestorov. Športová aktivita vonku v horúčave je pre nás nemysliteľná. Stačí ale, ak mesiac či dva jazdíte radšej všade automobilom, na druhé poschodie sa necháte vyviezť výťahom a zdržujete sa najradšej doma v chlade. S touto zmenou pohybového režimu priberiete pravidelne približne 0,5 kg za 14 dní.

Na čo by ste nikdy nemali pri redukcii hmotnosti zabudnúť?
- Jedzte pravidelne asi 4–5 x denne v menších porciách, najlepšie v intervale 2,5 až 3 hodiny.
- Udržujte si pravidelný pitný režim (2–3 litre nesladených tekutín denne).
- Dbajte, aby vaša strava bola čo najpestrejšia.
- Obmedzte jednoduché sacharidy (cukor, sladkosti, cukrovinky a pod.) a tuky (hlavne živočíšneho pôvodu, ako sú maslo, oškvarky, slanina). Preferujte tuky rastlinného pôvodu a vyberajte si nízkotučné varianty.
- Obmedzte spotrebu tzv. skrytých tukov (údeniny a tučné mliečne výrobky.).
- Zaraďujte do svojej stravy potraviny bohaté na vlákninu (ovocie, zelenina, celozrnné výrobky, strukoviny). Ovocie a zelenina by mali byť súčasťou jedálneho lístka v množstve min. 400 g s prevahou zeleniny.
- Jedenkrát týždenne môžete zaradiť tzv. odľahčovací deň. Najvhodnejší je ovocný alebo zeleninový – konzumuje sa ovocie alebo zelenina pri dodržovaní pitného režimu.
- Nechudnite rýchlo – optimálny úbytok je 0,5kg, maximálne 1 kg týždenne. Pri väčšom úbytku hmotnosti dochádza veľmi často k jojo efektu.
- Nezabúdajte na pravidelnú pohybovú aktivitu.
- Snažte sa prípadné stresové situácie riešiť inak než jedlom.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 265
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 228
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 989
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 13 296
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 756
  6. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 852
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 631
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 617
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 359
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 148
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Nitrianska galéria predstaví tvorbu Danice Pištekovej

Jej diela, ktoré sú presahom odevu a architektúry, budú prezentované na výstave s názvom Shirt strih.

Architektka Danica Pišteková tvorí na báze vzájomných presahov odevu a architektúry.

Nitrianske divadlá opäť nemôžu hrať. DAB reaguje na kritickú situáciu

Predstavenia sú síce zrušené, no práce na inscenáciách pokračujú.

Zo septembrovej premiéry inscenácie Láska slečny Elliotovej v DAB v Nitre.

Do sobášnej siene v Nitre pustia len snúbencov a svedkov

Ak bude záujem, radnica obnoví aj donášku potravín do domácností.

Seniori majú opäť vyhradené hodiny na nakupovanie. Mesto zatiaľ donášku potravín neobnovilo.

Hovoria mu aj simulant a súkromník. Nech sa príde Messi pozrieť na mňa, smeje sa

Seredský rodák má v piatej lige Juh bilanciu viac ako jeden strelený gól na zápas. Odstaviť kompletne šport na amatérskej úrovni je choré, hovorí.

Martin Hindák - na snímke vľavo z roku 2005, v strede ako reprezentant SR v plážovom futbale a vpravo po úspechu v rakúskej regionálnej lige.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Aktuálne: Dopravná nehoda na Balkáne

Vodič má zrejme ťažké zranenie.

Už ste čítali?