„Žiaľ, áut pribúda a parkovacích miest je stále málo. Kumuluje sa to vo večerných hodinách, keď každý prichádza domov. Vtedy sa začínajú najväčšie problémy. Markantné to je priamo v meste a medzi bytovkami v mestskej časti Veča. Vytypovali sme niekoľko lokalít, kde by mohli byť zriadené ďalšie parkoviská. V súčasnosti chystáme investičný plán na budúci rok. Dôraz v ňom kladieme práve na parkoviská. Tie musia mať svoje technické parametre, ako sú napríklad spády na odvodnenie,“ informoval nás Ladislav Gál, prednosta Mestského úradu v Šali.
Pokiaľ vraj ide o otázky parkovania a státia, pripravujú novelu všeobecne záväzného nariadenia. Tá by mala byť schválená do konca roka. Bude v ňom určené aj to, koľko percent parkovacích miest môže byť predplatených formou prenájmu. V súčasnosti je to štyridsať percent. Ostatné verejné priestory sú určené bežným užívateľom a náhodným návštevníkom.
Ročné „parkovné“ je tritisícpäťsto korún. „V podstate je to tak, že pokiaľ žiada majiteľ vozidla o túto plochu po prvýkrát, pripláca si ešte päťsto korún administratívny poplatok. Pre osoby so zdravotným postihnutím je poplatok päťsto korún,“ informoval nás Miroslav Prekop z Mestského úradu v Šali.
Uviedol, že súčasné všeobecno-záväzné nariadenie platí ešte z roku 1993.
Novelizácia sa bude dotýkať najmä toho, že právnické osoby budú zrejme platiť viac. Hovorí, že v časoch, keď sa sídlisko a parkoviská stavali, mali obyvatelia po jednom aute možno v každej tretej rodine. S súčasnosti je situácia taká, že v niektorých rodinách sú dve autá a možno aj nejaké to služobné. Novelizáciou chcú predísť aj rôznym špekuláciám, keď si fyzická osoba prenajíma parkovaciu plochu pre svoje firemné účely.
Oslovili sme aj jedného z vodičov na sídlisku v Šali–Veči.
„Parkoviská Mesto síce postavilo vzadu za bytovkou, ale nikto tam neparkuje. Kradnú nám tam benzín a vykrádajú autá. Aj susedovi stadiaľ ukradli autorádio. Každý teda parkuje, kde sa len dá, len aby mal auto na očiach. To je celý problém tohto parkoviska,“ uviedol Ján Varga zo Slnečnej ulice v Šali–Veči. Kým tu vraj nájdu voľné miesto na parkovanie, točia sa po celom sídlisku aj polhodinu. Potom už stratia trpezlivosť a zaparkujú na hlavnej ceste. Podľa neho, nie každý si môže dovoliť zakúpiť parkovné miesto. Tri a pol tisíc je dosť.“ Uviedol tiež, že Mesto pritom nerobí nič. „Cesty sú rozpadnuté,“ dodáva Ján Varga.