Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Nevydarený oddych má svoju cenu

Zaplatením zájazdu si v cestovnej kancelárii či agentúre kupujete balík služieb. Ak ste s ním ako celkom, ale zväčša len s niektorou jeho zložkou, nespokojní, môžete ich reklamovať a požiadať o vrátenie časti peňazí, ktoré ste cestovnej kancelárii alebo a

gentúre zaplatili, späť. Ak ste si letnú dovolenku dopriali už v júni, máte na reklamáciu najvyšší čas. Zápis na mieste Nespokojnosť s ubytovaním, stravou či službami treba prejaviť ešte počas pobytu. Nielen ústne, ale aj formou písomného zápisu. Ten by si mal prevziať delegát cestovnej kancelárie a priamo na mieste sa postarať o nápravu. Ak ste tento krok počas dovolenky neurobili, neoberá vás to o možnosť neskoršej reklamácie. Predajca zájazdu totiž nemôže prijatie reklamácie podmieňovať predložením písomného záznamu z miesta pobytu. Keď ale zápis neexistuje, môže organizátor zájazdu jednoduchšie tvrdiť, že nedostatky mohol prostredníctvom svojho delegáta na mieste odstrániť. Riaditeľ Koala Tours Oliver Kluch priznáva, že cestovné kancelárie pri riešení sporu s klientmi, ktorí sa písomne nesťažovali na nedostatky už počas pobytu na dovolenke, postupujú dvomi spôsobmi. Niektoré sa snažia chyby a nekvalitné služby automaticky poprieť a reklamáciu neuznať. Fakt, že neexistuje písomný zápis, v ktorom by bol popísaný reálny stavim pritom situáciu pri spore s klientom iba uľahčuje. Iné cestovné kancelárie, keď vidia, že sa klient nesnaží situáciu zneužiť, ho radšej odškodnia, aby s nimi cestoval aj ďalší rok. Pozor na lehotu Pravdou je, že s nápravou všetkých chýb, ktoré svojim štandardom nezodpovedali tomu, čo ste si zaplatili, alebo dokonca o ktoré ste boli ukrátení, si delegát poradiť nedokáže. V takom prípade sa odporúča nedostatky v hotelovej izbe, reštaurácií či v okolí miesta pobytu odfotiť či nafilmovať. A po návrate napísať reklamáciu. Treba však dať pozor na lehotu. Písomnú reklamáciu musíte cestovnej kancelárii alebo cestovnej agentúre, v ktorej ste si zájazd kúpili, doručiť (osobne s potvrdením o prevzatí alebo poštou doporučene, aby ste mali doklad o dátume podania) najlepšie okamžite po návrate, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu. Ak tak totiž v stanovenom termíne neurobíte, vaše právo na reklamáciu zaniká. K reklamácii nezabudnite pripojiť fotografie, alebo videozáznam, na ktorých sú nedostatky zdokumentované. Cestovná kancelária musí potom do 30 dní rozhodnúť, či ju prijme a pristúpi k finančnej kompenzácii. V prípade, že ju zamietne ako neoprávnenú, mala by v písomnom stanovisku zdôvodniť, prečo vašu požiadavku neuznala. Oprávnené nároky V prípade nespokojnosti s dovolenkovým pobytom platí zásada: nerezignovať. Cestovné kancelárie počítajú s tým, že časť dovolenkárov na útrapy zabudne hneď po návrate domov. Iných odradí zdĺhavé naťahovanie s cestovnou kanceláriou či komplikované dokazovanie na súde, ktoré navyše nie vždy musí viesť k vráteniu peňazí. Druhé pravidlo úspešnej reklamácie znie: nárokovať si vrátenie peňazí len za tie služby, ktorých štandard jednoznačne nezodpovedal tomu, čo ste si objednali. Ťažko totiž uspejete v reklamačnom konaní, ak budete žiadať vrátenie celej sumy peňazí za zájazd, keď jediným nedostatkom počas jeho trvania bola nefungujúca klimatizácia v autobuse. Sotva vám tiež cestovná kancelária vráti 50 percent z ceny dovolenky, ak vo vybavení izby chýbal napríklad televízor. Nie všetci nespokojní dovolenkári si uvedomujú, že majú pri reklamácii neoprávnené nároky. „Našiel sa už klient, ktorý za pokazené tienidlo na lampe, ktorá napriek tomu svietila, žiadal vrátenie 50 percent z ceny zájazdu,“ vraví Oliver Kluch. Odškodnenie po rokoch Ak cestovná kancelária uzná vašu reklamáciu za opodstatnenú, dostanete peniaze za služby, s ktorými ste neboli spokojní, bez problémov. Zo štatistík cestovných kancelárií však vyplýva, že klientom dajú pri reklamácii za pravdu len v asi polovici prípadov. Niektorí organizátori a predajcovia zájazdov uznajú za opodstatnenú dokonca len pätinu reklamácií. Keď sa neocitnete v skupine klientov, ktorým cestovná kancelária uzná reklamáciu, ostáva vám bojovať o vrátenie peňazí súdnou cestou. Tu však treba počítať nielen s uhradením súdneho poplatku, zaplatením za služby advokáta, ak ho požiadate o pomoc, ale aj s pomerne dlhým čakaním na prerokovanie sporu pred súdom. Keď súd uzná, že vám cestovná kancelária počas dovolenky neposkytla všetky služby, ktoré ste si objednali a zaplatili, bude pomerne dlho trvať, kým takýto verdikt vyriekne a vy svoje peniaze uvidíte. Takmer 15 000 korún za dovolenku, ktorá nie úplne zodpovedala tomu, čo sľuboval katalóg, priznal napríklad súd klientovi cestovnej kancelárie Tip Travel z Tlmáč s definitívnou platnosťou približne po piatich rokoch. Dohoda chce dvoch Pomerne málo sa vie a ešte menej sa zatiaľ využíva mimosúdne vyrovnanie medzi nespokojným klientom a cestovnou kanceláriou. V prípade, že obe strany trvajú na svojom, ale pritom nemajú záujem spor riešiť pred súdom, môže do jeho riešenia vstúpiť sprostredkovateľ - spotrebiteľské združenie. Aj za pomoci jedného z nich - združenia Infospot - sa takmer po roku od trenčianskej cestovnej kancelárie Pegas Tour dočkal finančnej kompenzácie Bratislavčan, ktorý za týždeň na talianskej Ischii pre dve osoby zaplatil 45 000 korún. Namietal, že zaplatené ubytovanie, ktorému cestovná kancelária priradila štyri hviezdičky, zodpovedalo štandardu len dvoch hviezdičiek tak, ako to uvádzali aj niektoré zahraničné cestovné kancelárie. Vďaka dohode mu v rámci mimosúdneho vyrovnania predajca zájazdu vrátil 40 percent z ceny, ktorú za zájazd zaplatil.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 065
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 299
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 762
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 211
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 910
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 174
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 346
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 352
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 235
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Ilustračná fotografia.

Štart výroby nového produktu v Zlatých Moravciach

Spoločnosť Secop s.r.o. plánuje zdvojnásobiť výrobu hermetických kompresorov v nasledujúcich 4 rokoch.

Už oficiálne: FC Nitra má nového majoritného akcionára

Karová má oddnes absolútne rozhodovacie právo.

Erika Karová je oddnes už aj na papieri šéfkou FC Nitra.

Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre dostane nový vzhľad

Modernizácia čaká aj vnútorné priestory všetkých troch blokov študentského domova.

Ilustračné foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Primátor Hattas: Situácia je v Nitre veľmi kritická, chýbajú lekári

V pätnástich dedinách budú testovať len jeden deň.

Už ste čítali?