Pondelok, 19. apríl, 2021 | Meniny má JelaKrížovkyKrížovky

Nevydarený oddych má svoju cenu

Zaplatením zájazdu si v cestovnej kancelárii či agentúre kupujete balík služieb. Ak ste s ním ako celkom, ale zväčša len s niektorou jeho zložkou, nespokojní, môžete ich reklamovať a požiadať o vrátenie časti peňazí, ktoré ste cestovnej kancelárii alebo a

gentúre zaplatili, späť. Ak ste si letnú dovolenku dopriali už v júni, máte na reklamáciu najvyšší čas. Zápis na mieste Nespokojnosť s ubytovaním, stravou či službami treba prejaviť ešte počas pobytu. Nielen ústne, ale aj formou písomného zápisu. Ten by si mal prevziať delegát cestovnej kancelárie a priamo na mieste sa postarať o nápravu. Ak ste tento krok počas dovolenky neurobili, neoberá vás to o možnosť neskoršej reklamácie. Predajca zájazdu totiž nemôže prijatie reklamácie podmieňovať predložením písomného záznamu z miesta pobytu. Keď ale zápis neexistuje, môže organizátor zájazdu jednoduchšie tvrdiť, že nedostatky mohol prostredníctvom svojho delegáta na mieste odstrániť. Riaditeľ Koala Tours Oliver Kluch priznáva, že cestovné kancelárie pri riešení sporu s klientmi, ktorí sa písomne nesťažovali na nedostatky už počas pobytu na dovolenke, postupujú dvomi spôsobmi. Niektoré sa snažia chyby a nekvalitné služby automaticky poprieť a reklamáciu neuznať. Fakt, že neexistuje písomný zápis, v ktorom by bol popísaný reálny stavim pritom situáciu pri spore s klientom iba uľahčuje. Iné cestovné kancelárie, keď vidia, že sa klient nesnaží situáciu zneužiť, ho radšej odškodnia, aby s nimi cestoval aj ďalší rok. Pozor na lehotu Pravdou je, že s nápravou všetkých chýb, ktoré svojim štandardom nezodpovedali tomu, čo ste si zaplatili, alebo dokonca o ktoré ste boli ukrátení, si delegát poradiť nedokáže. V takom prípade sa odporúča nedostatky v hotelovej izbe, reštaurácií či v okolí miesta pobytu odfotiť či nafilmovať. A po návrate napísať reklamáciu. Treba však dať pozor na lehotu. Písomnú reklamáciu musíte cestovnej kancelárii alebo cestovnej agentúre, v ktorej ste si zájazd kúpili, doručiť (osobne s potvrdením o prevzatí alebo poštou doporučene, aby ste mali doklad o dátume podania) najlepšie okamžite po návrate, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu. Ak tak totiž v stanovenom termíne neurobíte, vaše právo na reklamáciu zaniká. K reklamácii nezabudnite pripojiť fotografie, alebo videozáznam, na ktorých sú nedostatky zdokumentované. Cestovná kancelária musí potom do 30 dní rozhodnúť, či ju prijme a pristúpi k finančnej kompenzácii. V prípade, že ju zamietne ako neoprávnenú, mala by v písomnom stanovisku zdôvodniť, prečo vašu požiadavku neuznala. Oprávnené nároky V prípade nespokojnosti s dovolenkovým pobytom platí zásada: nerezignovať. Cestovné kancelárie počítajú s tým, že časť dovolenkárov na útrapy zabudne hneď po návrate domov. Iných odradí zdĺhavé naťahovanie s cestovnou kanceláriou či komplikované dokazovanie na súde, ktoré navyše nie vždy musí viesť k vráteniu peňazí. Druhé pravidlo úspešnej reklamácie znie: nárokovať si vrátenie peňazí len za tie služby, ktorých štandard jednoznačne nezodpovedal tomu, čo ste si objednali. Ťažko totiž uspejete v reklamačnom konaní, ak budete žiadať vrátenie celej sumy peňazí za zájazd, keď jediným nedostatkom počas jeho trvania bola nefungujúca klimatizácia v autobuse. Sotva vám tiež cestovná kancelária vráti 50 percent z ceny dovolenky, ak vo vybavení izby chýbal napríklad televízor. Nie všetci nespokojní dovolenkári si uvedomujú, že majú pri reklamácii neoprávnené nároky. „Našiel sa už klient, ktorý za pokazené tienidlo na lampe, ktorá napriek tomu svietila, žiadal vrátenie 50 percent z ceny zájazdu,“ vraví Oliver Kluch. Odškodnenie po rokoch Ak cestovná kancelária uzná vašu reklamáciu za opodstatnenú, dostanete peniaze za služby, s ktorými ste neboli spokojní, bez problémov. Zo štatistík cestovných kancelárií však vyplýva, že klientom dajú pri reklamácii za pravdu len v asi polovici prípadov. Niektorí organizátori a predajcovia zájazdov uznajú za opodstatnenú dokonca len pätinu reklamácií. Keď sa neocitnete v skupine klientov, ktorým cestovná kancelária uzná reklamáciu, ostáva vám bojovať o vrátenie peňazí súdnou cestou. Tu však treba počítať nielen s uhradením súdneho poplatku, zaplatením za služby advokáta, ak ho požiadate o pomoc, ale aj s pomerne dlhým čakaním na prerokovanie sporu pred súdom. Keď súd uzná, že vám cestovná kancelária počas dovolenky neposkytla všetky služby, ktoré ste si objednali a zaplatili, bude pomerne dlho trvať, kým takýto verdikt vyriekne a vy svoje peniaze uvidíte. Takmer 15 000 korún za dovolenku, ktorá nie úplne zodpovedala tomu, čo sľuboval katalóg, priznal napríklad súd klientovi cestovnej kancelárie Tip Travel z Tlmáč s definitívnou platnosťou približne po piatich rokoch. Dohoda chce dvoch Pomerne málo sa vie a ešte menej sa zatiaľ využíva mimosúdne vyrovnanie medzi nespokojným klientom a cestovnou kanceláriou. V prípade, že obe strany trvajú na svojom, ale pritom nemajú záujem spor riešiť pred súdom, môže do jeho riešenia vstúpiť sprostredkovateľ - spotrebiteľské združenie. Aj za pomoci jedného z nich - združenia Infospot - sa takmer po roku od trenčianskej cestovnej kancelárie Pegas Tour dočkal finančnej kompenzácie Bratislavčan, ktorý za týždeň na talianskej Ischii pre dve osoby zaplatil 45 000 korún. Namietal, že zaplatené ubytovanie, ktorému cestovná kancelária priradila štyri hviezdičky, zodpovedalo štandardu len dvoch hviezdičiek tak, ako to uvádzali aj niektoré zahraničné cestovné kancelárie. Vďaka dohode mu v rámci mimosúdneho vyrovnania predajca zájazdu vrátil 40 percent z ceny, ktorú za zájazd zaplatil.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  3. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  4. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  5. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  6. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  1. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  2. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  3. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  4. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  5. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  6. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  7. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  8. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  9. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  10. Firmy požadujú väčšiu flexibilitu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 27 379
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 21 957
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 438
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 594
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 8 431
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 009
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 987
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 815
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 661
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Emília Došeková. Herečka dostala cenu Kvet Tálie.

Na televíznej obrazovke si v poslednom období zahrala epizódne postavy v seriáloch Ochrancovia (2014) a Tajné životy (2015).

2 h
Prvú dobrú šancu Nitry mal v 34. minúte Matej Franko (s loptou), zblízka ale hlavičkoval nad a Senica zakrátko dala na 0:3.

Pátranie po hlbšej odpovedi na zdanlivo plytkú otázku.

11 h
Tento muž lúpil v banke v Mlynoch. Krátko predtým ho kamera zachytila bez rúška na toaletách.

Muž, ktorý kričal Allahu Akbar, poklepal pracovníčku banky hlavňou po ramene.

5 h
Vo februári robili na lávke záťažové skúšky.

Výber ešte musia potvrdiť poslanci.

7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Martinčanka úprimne o tom, aké tienisté stránky prináša život s peknou tvárou.

18. apr

Staré železničné teleso medzi Považskou Bystricou a Púchovom prerábajú na cestu. Nosice sa bránia, narastie im počet áut. Projekt je však už rozbehnutý.

14 h

Futbalovú rodinu opustil mladý perspektívny hráč.

12 h

Už ste čítali?