„Reliéf na stene vtedajšej Fándlyho fary vznikol v roku 1909 pri príležitosti dokončenia budovy. Reliéf dal zrealizovať nitriansky staviteľ fary Ján Tomaschek, seredský rodák. Odvtedy však stavba prešla viacerými vnútornými prestavbami i úpravami fasády a reliéf v dôsledku neodborných zásahov menil pod nánosmi farieb postupne svoj vzhľad. Fasádnici z neho necitlivo odstránili viaceré ozdobné detaily, ako aj samotné vročenie. To sme poznali už iba zo starých fotografií. Dielo už vyzeralo takmer ako amatérsky výtvor,“ informoval nás Július Matis, riaditeľ Mestského múzea v Seredi. Uviedol, že Panna Mária mala napríklad obe nohy pravé, oči boli svojvoľne domodelované tak, že vyzerali ako slepé a pod vrstvou malty zanikli i detaily rúk.
„Tušili sme, že oprava diela bude trochu drahšou záležitosťou, a keď nám manažérka miestnej pobočky banky Martina Hilkovičová ponúkla spoluprácu, nezaváhali sme. Spolu sme potom požiadali o finančný grant z ich nadácie. Zrejme sme mali šťastie, alebo sme si žiadosť podali v správnej chvíli, lebo na rekonštrukciu reliéfu sme dostali plnú sumu, čo predstavuje 134-tisíc korún. Takúto sumu kvalifikovane vypočítal náš domáci sochár a reštaurátor František Šmigrovský. Okrem iného je i autorom sochy Juraja Fándlyho, ktorá je súčasťou nášho múzea.“ Rekonštrukcia reliéfu trvala tri mesiace, František Šmigrovský dielo ukončil v októbri. Celý reliéf musel najprv očistiť od rôznych, až centimeter hrubých nánosov. Pôvodné tváre mali oči s jamkami. Vytváral sa tým dojem, akoby svojím pohľadom sledovali okoloidúcich. „To, že autorom reliéfu je Alojz Rigele, zistil Šmigrovský porovnávacou analýzou. Podobných diel od Rigeleho nájdeme v starej Bratislave desiatky. Jedným z nich je aj socha Krista na známej lekárni San Salvador nachádzajúca sa pod Dómom. Teraz sa môžeme pýšiť, že jedna Rigeleho práca sa nachádza i u nás v Seredi.“