13. apr 2008 o 17:46
Zmeny na úrade
Predstavujeme pracovníčky aj ich pracovné zameranie.
Katarína Fazekasová
Pre obec pracuje od roku 1989, od roku 1991 viedla na obecnom úrade účtovníctvo, dane a poplatky, stavebnú agendu. Po skončení matričných skúšok sa stala zastupujúcou matrikárkou. Súčasné pôsobenie: správa dane z nehnuteľností, dane za psa, miestneho poplatku za odvoz komunálneho odpadu, stavebnej agendy. V oblasti životného prostredia v rámci ochrany drevín spracováva povolenia na výrub stromov. Ďalej spracováva individuálne licencie na prevádzkovanie hazardných hier prostredníctvom výherných prístrojov.
„V súčasnosti pripravujem materiály pre Register obnovy evidencie pozemkov v troch katastrálnych územiach – Dubník, Mikulášov Dvor a Veľká Tabuľa. Projekt by sa mal skončiť v roku 2009,“ hovorí. „Okrem toho hlásim v miestnom rozhlase a spravujem cintoríny. Cintorín je poslednou zastávkou v ľudskom živote a komunikácia s pozostalými je primeraná tejto skutočnosti. Počas dlhoročnej pôsobnosti na obecnom úrade som sa naučila pracovať s ľuďmi, pomáhať im vo všetkých oblastiach. Naša obec starne. Máme veľký počet občanov v dôchodkovom veku, ktorým v rámci možností pomáha celý kolektív obecného úradu. A v tomto volebnom období je naším cieľom slúžiť občanom.“
Judit Lévárdy
Volám sa Judit Lévárdy a od roku 1996 pracujem na tunajšom Obecnom úrade. Mojou prácou je zabezpečiť opatrovateľské služby pre našich dôchodcov. V súčasnosti sa venuje 17 dôchodcom v obci. Medzi služby, ktoré zabezpečujem patrí donáška obeda do domu, nákupy, zabezpečenie liekov a tiež vybavenie úradných záležitostí. Túto prácu vykonávam už 12 rokov, každý deň mi prináša nové a nové zážitky. Spomienky sú veľmi pekné, zažívam veľa radosti, ale aj smútku. Starší ľudia sú vďační za každé slovo, každú pozornosť. Vždy ma očakávajú s úsmevom na tvári, preto i ja k nim chodievam vždy s dobrou náladou. V mojej kompetencii je aj starostlivosť o obecnú knižnicu. V kultúrnom dome dostala priestor v roku 1974. Začínali sme s 10 000 knihami.
Dnes ich je 12 000, každý rok sa snažíme dokúpiť ďalšie. V knižnici nájdete beletriu v slovenskom aj maďarskom jazyku, lexikóny, historickú literatúru, ale aj knihy pre deti v predškolskom aj školskom veku. Knižnica je otvorená v utorok a stredu od 13 do 16 hodiny. Každého čiatteľa s radosťou očakávame. Okrem týchto činností patrí medzi moje povinnosti dokumentácia udalostí v obci.
Henrietta Nyári, zamestnankyňa sekretariátu
Na obecnom úrade v Dubníku som začala pracovať v roku 1996 ako sociálna pracovníčka. V tom čase bolo sídlo obecného úradu ešte v starej budove. Dlhšie obdobie sme sa spolu s kolegyňou starali o starších občanov obce. Nakúpili sme im, odniesli teplý obed a lieky. Raz sme patrili pod okres, potom sme boli aj nezamestnané a v poslednom období bol naším zamestnávateľov obecný úrad.
Túto pomoc potrebuje veľa dôchodcov, veď aj keď majú det, tie zväčša pracujú a tak sa stretávajú s nimi len večer alebo až počas víkendu. S kolegyňami veľmi rady spomíname na rôzne radostné zážitky, ktoré sú späté mnohokrát s ľuďmi, ktorí už žiaľ nie sú medzi živými. Od roku 2004 ma zvolili aj za knihovníčku v obecnej knižnici a od roku 2006 som mohla prestúpiť na pozíciu pracovníčky sekretariátu. Keďže aj starosta obce bol „nováčikom“, spoločnými silami sme sa snažili nájsť riešenia na rôzne problémy. Veľmi mi pomohli aj kolegyne, od ktorých sa dodnes učím. Na starostov návrh momentálne prebiehajú v obci zmeny, ktoré majú zlepšiť služby poskytované občanom obce, ako napríklad pružné vybavenie úradných záležitostí. Tieto si môžu všetci zariadiť práve v niekdajšej kancelárii starostu. V tejto miestnosti si môže každý podať sťažnosť alebo postreh, podať inzerát, overiť podpis, rozmnožovanie dokumentov alebo aj zaplatenie miestnych daní. Naším prvoradým cieľom je slúžiť občanom obce a to sa snažíme so všetkých síl aj naplniť.
Marta Galgócziová, samostatná odborná pracovníčka
Na obecný úrad nastúpila 1. 2.1993 ako vedúca miestneho hospodárstva. Od roku 1995 je samostatnou odbornou pracovníčkou, od roku 1997 sa plne venuje sociálnej práci – verejno-prospešným pracovníkom, personalistike – mzdám, pokladni.
„Najzaujímavejšia pre mňa je sociálna agenda. Venujem sa mnohodetným rodinám, ktoré žijú na pokraji chudoby. Privítali sme možnosť pomôcť týmto rodinám obedmi za korunu, motivačným príspevkom a príspevkom na školské potreby. Mnohým však nemôžeme vybaviť ani sociálnu dávku. Ďalšou náplňou je práca s dôchodcami. Prešetrila som minimálne dôchodky a zabezpečila sociálnu dávku dôchodcom, ktorí majú príjem pod životným minimom. Venujeme sa deťom v detských domovoch, ktoré navštevujú svojich príbuzných a chceli by sa dostať do domáceho prostredia. Ďalšou náplňou je spolupráca s verejnoprospešnými pracovníkmi v obci Dubník a priľahlých osadách. Pomáhajú udržiavať budovy, zeleň, zbierajú a ukladajú triedený odpad. Koordinátorov vyberáme na základe zadelenia VPP.
Keďže bývam v Mikuláši, agendu využívam i v mieste bydliska. Vybavujem občanom žiadosti, chodím vyberať dane a poplatky. Chodím von i na overovanie podpisov a listín, aby nemuseli cestovať na obecný úrad. V rámci projektov sa obec zameriavame na komunitné centrá, ktoré by pomohli sociálne slabším vrstvám hľadať zamestnanie a usmerňovali ich hlavne pri výchove detí.
Ing. Miriam Čupková , ekonómka, projektová menežérka
V roku 2007 obecné zastupiteľstvo schválilo Plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja na najbližšie roky. Aby si už obyvatelia nemuseli objednávať ťahanie fekálu od externých firiem, obstarali sme fekálny traktorový príves. Občanom ponúkame služby traktora, píly a krovinorezu. Na obecnom úrade sme vytvorili kanceláriu prvého kontaktu. Obyvatelia si vybavia všetku potrebnú agendu na jednom mieste, odbúrali sme im stres z úradného vybavovania. V budúcnosti chceme zabezpečiť, aby si občania mohli svoje úradné záležitosti vybavovať z domáceho pohodlia cez internet. Aktivovali sme našu webovú stránku www.obec-dubnik.sk. Už aj dnes môžu občania svoje požiadavky, pripomienky, návrhy písať na adresu obec.dubnik@konfer.eu . Ďalšou etapou informatizácie obce bude internetová miestnosť zriadená na obecnom úrade.
Na sklonku minulého roku vznikla na obecnom úrade pracovná skupina pre zavedenie eura. Pripravuje sa projekt zateplenia, výmeny okien a úpravu vonkajších priestorov Základnej školy s materskou školou. Obec žiada nenávratný finančný príspevok na vytvorenie pracovného miesta terénneho sociálneho pracovníka a asistenta. Ich úlohou bude po dobu 24 mesiacov pomôcť sociálne odkázaným spoluobčanom zorientovať sa v živote a na trhu práce, naučiť ich hygienickým návykom, pomôcť riešiť problémy každodenného života. V roku 2008 sa budeme zaoberať opravou miestnych komunikácií, jarkov, chodníkov, upravíme parky, vysadíme nové stromy, zrenovujeme osvetlenie, vymeníme zastávky, vybudujeme cyklotrasy. Športovci budú môcť využiť niekoľko nových cyklotrás spájajúcich okolité obce, oddýchnuť si na vyhliadke. Pre fanúšikov loptových hier sme začali budovať ihrisko. V súčasnosti prebiehajú práce na rekonštrukcií verejného rozhlasu, po zavedení kamerového systému si nás môžete pozrieť na internete a budeme radi, ak nás navštívite osobne. Uvidíte, že Vám máme čo ponúknuť.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou