19. sep 2008 o 13:45
Motocykle zaplnili celé novozámocké námestie
V sobotu na obed sa novozámocké námestie zaplnilo motorkami a ľuďmi. Exhibičné vystúpenie kaskadérov bolo sprievodnou akciou dvojpodujatia – 7. ročníka Motofestu Komoča a 3. ročníka Megarace Street Speed Day.
KOMOČA / NOVÉ ZÁMKY. Počas motozrazu, ktorý zorganizoval Motoklub Intruders MC z Nových Zámkov sa opäť konala jednodňová akcia Motoklubu Fénix z Nitry. Odštartovali ju na letisku v Komoči súťažou o najvýkonnejšiu motorku.
Hlavnú časť podujatia tvoril spoločný výjazd z Oáza Campu, výlet po okolí – takzvaná „panenská“ jazda s medzizastávkou na námestí v Nových Zámkoch. Divákom tu vyrazila dych Street a Trial Motoshow v podaní Maďarov Ákosa Szabóa a Gábora Déra. „Náš klub zastupoval trialista Vlado Kothay a Nitrania Peter Stránovský a Tomáš Paulíček. Novinkou je neustále skvalitňovanie podujatia. Prichádzajú stále lepší a kvalitnejší motorkári, aby sme lahodili oku divákov. Tento rok sme zorganizovali aj testovanie výkonu motocyklov,“ uviedol pre MY Viliam Halmeš, prezident Motoklubu Fénix Nitra. Založil ho spoločne s ďalšími kamarátmi pred štyrmi rokmi. „Momentálne máme šesť aktívnych členov a organizujeme podujatia ako Dynamax Pionier Cup či Trialové MS Európy,“ dodáva.
Ákos a Gábor z Budapešti mali vzťah k motorkám už od malička. Spoločne začali trénovať približne pred šiestimi rokmi. Napriek rôznym úrazom a pádom sa vypracovali až na úroveň kaskadérov. "Vystúpenie v Nových Zámkoch sa mi veľmi páčilo, doma si na podobné podujatia už ľudia zvykli. Robíme to práve pre ten výraz v tvárach divákov. Je to neopísateľný pocit. Motorka je však pánom, na to nesmieme zabudnúť,“ hovorí Ákos Szabó.
„Nejde tu len o rýchlu jazdu, ale aj o kontrolu nad silou a váhou. Úspech závisí od toho, koľko času, energie a peňazí obetujeme na túto záľubu. Niekto pije, fajčí, my míňame peniaze na motorky,“ dodáva Gábor Dér.
„Zaujímavé kúsky si nacvičujeme na uzatvorených priestranstvách, na letisku. Keďže naokolo diváci stáli dosť blízko k nám, museli sme si dávať obrovský pozor. Jazdili sme s určitou rezervou, vieme však vyprodukovať oveľa väčší výkon. Ak by bolo potrebné, vieme vždy nájsť východisko z nebezpečenstva,“ hovorí Ákos, ktorý dosiaľ „spotreboval“ iba päť motoriek.
„Vždy som ich však opravil a predal. Myslím si však, že je potrebné i spadnúť, aby sa človek naučil, že motorka je silnejšia a musel som prísť i na to, ako s ňou treba zaobchádzať. Motorky sú mojím životom, záľubou i prácou. Je rozdiel v tom, ako jazdím na ulici a na podobnom podujatí .
Toto je však šport, ktorý nepatrí na cestné komunikácie. Tam je potrebné jazdiť opatrne, predvídavo a podľa pravidiel,“ dodáva milovník motoristického športu a zároveň inštruktor jazdy na dvojkolesových tátošoch.
ANGELIKA PUKANECOVÁ
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou