Koncom roka komédie
Slovenská klasika uplynulej sezóny prezentovaná očami významných režisérov a dramaturgov je tento rok doplnená aj o skvosty zahraničnej literatúry. Nasledujúca, päťdesiata deviata sezóna, bude písaná perom troch Angličanov a jedného ruského spisovateľa. Na doskách nitrianskeho divadla sa najprv predstaví bláznivá groteska od predstaviteľa najmladšej generácie súčasnej britskej dramatiky Davida Farra, Okuliare Eltona Johna. Predvianočná premiéra bude patriť komédii novodobého klasika anglického zábavného divadla Michaela Frayna Sardinky na scénu, prosím! V apríli Divadlo Andreja Bagara bude prostredníctvom shakespearovského Kráľa Leara polemizovať so smrťou a životom. A v poslednej májovej premiére roz-kvitne v Nitre Višňový sad od Antona Pavloviča Čechova v réžii Svetozára Sprušanského. Tým sa uzatvoria v nitrianskom divadle dve trilógie z prelomu tisícročí od najväčších klenotov svetovej drámy.
„Po slovenskej tvorbe to bude také prehodenie výhybky do medzinárodného komediálneho a dramatického sveta,“ hovorí riaditeľ Ján Greššo, podľa ktorého môžu zo všetkých kvalitne spracovaných tém vzniknúť veľmi zaujímavé inscenácie. „Na staré, ale nadčasové témy sa musia pozrieť režiséri svojím jasným, vyhraneným pohľadom. Potom sú všetky hry odmenené nielen kladným pohľadom teoretikov a kritikov, ale hlavne spontánnym záujmom divákov,“ vysvetľuje Greššo.
Dosky za Rodinné striebro
Dúfa, že nasledujúca sezóna bude minimálne tak úspešná ako predchádzajúca. Spokojnosť na jeho tvári odráža skutočnosť, že nitrianske divadlo bolo ocenené Doskou za monotematickú dramaturgiu pod názvom Rodinné striebro ako objav uplynulej sezóny. „Boli sme presvedčení, že naša práca musí priniesť nejaké ovocie, ale nečakali sme až taký úspech. Vďaka patrí všetkým, ktorí stavali uplynulú sezónu, pretože v ňu verili,“ dodáva riaditeľ Divadla Andreja Bagara. Veľmi ho mrzí, že inscenáciám Piargy a Statky zmätky sa nedostavil taký úspech, aký by im právom patril. „Ako keby boli tak trochu zabudnuté, hoci Peter Čanecký k Piargam dostal Dosku za kostýmy. Hra Statky zmätky by si zaslúžila pozornosť, lebo výrazne zapôsobila na medzinárodnom divadelnom festivale v Plzni,“ dodáva Greššo. Veľmi je spokojný s výkonom Daniely Kuffelovej v postave Matky. Vraví, že herečka je opora hereckého súboru a ocenenie za najlepší ženský herecký výkon si zaslúžila. „Je veľmi dobre profesionálne pripravená so senzitívnou dušou. Inteligencia jej pomáha k tomu, aby talent od Pána Boha zrealizovávala.“