Viacerí cestujúci zaplatili za autobusový lístok v prímestskej doprave tridsaťnásobne viac. Niektorí si to ani nevšimli a o probléme sa dozvedeli až dodatočne. Minimálne dvom cestujúcim telefonoval dop-ravca údajne až po tom, ako sme ho na problém upozornili.
„Koncom roka som si dobil čipovú kartu na 500 korún, aby som nemusel stáť v januári v dlhých radoch,“ povedal nám Karol, ktorý cestoval ráno 7. januára z Cabaja-Čápora do Nitry. Kupoval si 16-korunový lístok. Keď sa popoludní vracal do dediny, na čipovej karte už nemal kredit. Musel použiť hotovosť. Prekvapilo ho to, lebo na karte malo byť ešte 484 korún.
Karol sa pri reklamácii dozvedel, že mu ráno namiesto 16 korún odrátalo 16 eur. Vodič vraj zabudol prestaviť prístroj. „Nemal som šancu to zbadať, pretože na lístku bola napísaná cena 16 korún,“ hovorí Karol, ktorému dopravca nakoniec kartu dobil na správnu sumu.
„Ak by som mal na karte vyšší kredit, možno by som si problém dodnes nevšimol,“ zauvažoval Karol.
„O situácii, ktorá vznikla 7. januára na rannom spoji zo Svätoplukova do Nitry, sme informovaní od našich zákazníkov, ktorí nesprávnu výšku zostatku kreditu na karte reklamovali,“ povedal nám Milan Jankulár, obchodný riaditeľ Veolie Transport Nitra. Dodal, že zákazníkom bol priamo na počkanie kredit na karte upravený na správnu sumu.
„Väčšina cestujúcich sa ohlásila na reklamačnom oddelení sama, po analýze problému a zistení, že sa týka aj niekoľkých ďalších cestujú- cich, sme týchto kontaktovali my.“
Podľa Jankulára bolo nesprávne vybavených a následne odškodnených osem zákazníkov. „Okrem uvedeného spoja sme zaznamenali ešte prípady na dvoch ďalších spojoch, kde boli zákazníci tiež odškodnení.“
Príčinou problémov bolo podľa dopravcu „pochybenie ľudského faktora“. Jankulár hovorí, že zariadenia obsluhujúce čipové karty fungujú správne a neboli v nich zaznamenané žiadne chyby.
Autor: MH