Vo svojom projekte Obe strany mince ponúkajú publiku zaujímavú autorskú konfrontáciu. I keď sa venujú maľbe, každý z nich volí inú škálu námetov, takže v konečnom dôsledku si svojou prezentáciou nekonkurujú, naopak, tvorivý program oboch sa vzájomne odlišuje.
Matúš Lányi (1981) vo svojich maľbách spracováva dva tematické prúdy, náboženstvo a dáta. Jeho maliarsky program je jedinečný, pracuje s historickým odkazom v súčasnom kontexte. Vo veľkoformátových akrylo- vých maľbách technicky precízne spracováva témy súvisiace s ľudským bytím v transcendentálnej rovine. Jeho tvorba je silne podmienená záujmom o neo- darwinovskú literatúru.
Boris Sirka (1981) v maľbe síce podobne ako Lányi zobrazuje podvratné javy zo života, avšak jeho záujem smeruje k rozličným odvráteným formám života a spoločnosti. Sirkova maľba zaujme vyhotovením a ideami, pretože na jednej strane reaguje na často hraničné, extrémne polohy ľudského života a na strane druhej ich finálne podanie nepoburuje, ale vyvoláva u diváka rešpekt aj zamyslenie.
Výstava prezentuje autorov, z ktorých každý predstavuje silný individuálny prínos do domáceho umenia, na strane druhej, tak ako na minci, aj u Lányiho a Sirku sa dajú jemne vystopovať spojivá, ktoré spája i oddeľuje imaginárny rub mince. V tomto zmysle ho môžeme chápať aj ako samostatnú individuálnu formuláciu ideovej prezentácie myšlienok ľudského bytia týchto jedinečných autorov, pretože obaja sa zaoberajú bytím, ale jeden - Matúš Lányi - sa viac prikláňa k „svetlej“ stránke života a druhý - Boris Sirka - spracováva viditeľnejšie „temno“ života. Tento fakt spôsobuje, že sa vzájomne dopĺňajú a v tomto výstavnom projekte sú neoddeliteľní rovnako, ako je neoddeliteľná jedna strana mince od druhej. Na záver, minca má dve strany a podobne aj ľudský charakter má dve tváre, na ktoré títo autori poukazujú.
Autor: LKP