„Poriadne neovládam žiadny nástroj,“ položartom povedala folková speváčka, ktorá sa živí vyučovaním výtvarnej výchovy na ZUŠ. „Desať rokov som chodila na husle, potom som si kúpila gitaru a brnkala na nej. Používam aj rôzne hrkálky, bubienky, africkú kalimbu, drumbľu a iné nástroje.“
Študovala francúzštinu
Počas štúdia na Univerzite Pavla J. Šafárika v Prešove účinkovala Zuzana Homolová v študentskom divadle, takže si vyskúšala aj dosky, ktoré znamenajú svet.
„Asi päť rokov som potom na proscéniu SND hrávala úryvky z balád v inscenácii Krčma pod zeleným stromom. Ešte pred revolúciou som účinkovala aj v amatérskom Divadle spod Kobyly v Devínskej Novej Vsi. Kolegami mi boli Češka, Kubánka, Mexičanka, dokonca Ibrahim Maiga. Robili sme veľmi „srandovné“ inscenácie alebo adaptácie vážnych vecí,“ spomína si Homolová, ktorá v 60. rokoch istý čas strávila na Francúzskom inštitúte v Tours. Študovala tu jazyk a popoludní navštevovala regionálnu výtvarnú školu. Znalosti francúzštiny využila v rozhlase, keď tam asi 12 rokov v relácii pre frankofilov robila sprievodcu antológiou francúzskej hudby.
Vypočuje si aj Stinga
Čerstvá šesťdesiatnička pôsobí aj napriek veku priam dievčensky. Aký má recept na mladosť? „Vďačím za to neustálemu kontaktu s mladými ľuďmi. Báthorička aj francúzski králi si k sebe brávali mladíčkov a vyciciavali z nich energiu. Aj ja to tak robím,“ zasmiala sa speváčka, ktorú jej muzikantské hobby nesmierne baví.
„Stále si myslím, že je to hudba, ktorú nerobí nikto, a ak áno, tak úplne inak. Som rada, ak sa ľudia pri mojej hudbe pozastavia, vnímajú ju a neberú ju ako kulisu,“ vyznala sa zo svojich pocitov Homolová, ktorú fascinujú jej spoluhráči Samo Smetana a Miloš Železňák.
„Tí ma naozaj bavia a som rada, keď s nimi hrám a pozerám, ako sa pri hre ksichtia. Obaja sú skvelí ľudia, muzikanti aj herci. Na hudbe je najlepšie to divadlo,“ priznala umelkyňa, ktorá v súkromí počúva veľmi málo hudby. Nie je typ, ktorý príde domov a cielene si zapne aparatúru. I keď má svoje obľúbené veci, ktoré si z času na čas pustí, ticho je pre ňu inšpirujúce.
Vyhýba sa popovej hudbe, ale rada si vypočuje napríklad Stinga či Johny Mitchella. Keď začínala svoju kariéru, informatívnym zdrojom bola pre ňu slávna Joan Baez, ktorej pár pesničiek zaradila do svojich starších recitálov. Jej prvotinami boli bluesové pesničky, vlastne zhudobnené texty Nezvalových 52 hořkých balad.