Bolo ťažké rozhodnutie prijať ponuku od vedenia klubu na post generálneho manažéra?
- V podstate som vedel, že sa po odchode Petra Dedíka bude hľadať jeho nástupca. Podľa kuloárnych informácií mala voľba predstavenstva padnúť na niekoho z vlastných zdrojov FC. Vtedy som už začal rozmýšľať, ako by som na takúto ponuku zareagoval. Nakoniec sa aj tak stalo, takže som nebol viac-menej prekvapený. Po dôkladnom zvážení a rozhovore so šéfom predstavenstva pánom Magyarom som prikývol. Prejavenú dôveru si veľmi cením a beriem to ako novú výzvu.
V novej funkcii ste už niekoľko týždňov. Aké sú teda vaše prvé dojmy z tejto práce?
- Dobre som vedel, čo ma čaká. Nabehnutie na nový post bolo prirodzené bez výrazných problémov. Dôležitú úlohu v tom zohral Peter Dedík, ktorý ma tri týždne zaúčal a zoznamoval so všetkými povinnosťami. Prvé pocity sú dobré, jednoducho, práca ma baví.
V klube FC Nitra máte za sebou päť rokov v pozícii šéftrénera mládeže. V čom vidíte hlavný rozdiel medzi týmito dvoma funkciami?
- Jednoznačne je úloha generálneho manažéra náročnejšia hlavne z hľadiska zodpovednosti. Je to vlastne riadenie klubu po výkonnej stránke, teda vedúca pozícia aparátu. Vyžaduje si preto veľa času a maximálnu koncentrovanosť, aby bolo všetko pripravené na súťaž.
Váš predchodca uviedol ako hlavný dôvod odchodu enormné pracovné zaťaženie, ako aj stres. Ako to vnímate vy?
- Aj počas pôsobenia pri mládeži som trávil pri futbale vlastne celé dni. Myslím si, že pracovné vyťaženie je vcelku podobné. Čo sa týka stresu, tak jeho prvým indikátorom bude úvodný majstrovský zápas jarnej časti doma proti Slovanu.
V každom športovom klube je dôležité fungovanie trojuholníka hráči - tréner - funkcionári. Ako sa vám spolupracuje s Igorom Demom a hlavným trénerom Pavlom Hapalom?
- Teší ma, že sa vytvorila funkcia športového manažéra, pretože je potrebná. Igor Demo je naozaj výborná voľba, lebo ako bývalý hráč má dostatok skúseností aj zo zahraničia. Snažíme sa spolu veľa komunikovať a naše predstavy predkladať predstavenstvu. Vysoko oceňujem i spoluprácu s trénerom Hapalom. On je správne zanietený, ochotný tréner, svojimi schopnosťami dostal nitriansky futbal na určité športové postavenie.
Neoddeliteľnou súčasťou futbalového diania sú diváci. O najväčšiu podporu v hľadisku sa väčšinou starajú fanúšikovia „ultras“. Spolupracujete aj s nimi?
- Áno, minulú stredu sme sa stretli s ich zástupcami. Záleží nám na dobrej atmosfére v majstrovských stretnutiach, a teda aj na každom potenciálnom fanúšikovi FC Nitra. Radi by sme videli na tribúnach čo najviac divákov. Vzájomnú spoluprácu s ultras vítame, pokiaľ sa dodržia dohodnuté pravidlá hry. Požadujeme od nich jediné - ústretovosť v správaní na štadióne, aby klub nemusel platiť nezmyselné peniaze za pokuty od zväzu. Povzbudzovať vedia totiž parádne.
Plánuje sa ďalšia rekonštrukcia na štadióne?
- Do konca jarnej časti Corgoň ligy by mal byť celý štadión pokrytý sedačkami. Čo sa týka dlhodobého hľadiska, tak máme myšlienku v budúcnosti vybudovať aj druhú tribúnu.
Myslíte si, že je nitriansky región dostatočne ekonomicky silný na podporu futbalu?
- Marketing a získavanie nových partnerov nie je určite iba výlučne záležitosť nášho regiónu. Je to o umení predať ponúkaný produkt. Pevne verím, že sa v blízkej budúcnosti posunie v tejto oblasti vpred. FC Nitra patrí na Slovensku dlhodobo medzi kluby s najlepšou prácou s mládežou, takže základný potenciál máme.
Aké sú vaše ambície do najbližšej budúcnosti?
- Samozrejme, že každý klub má svoje športové ciele, ktoré môžu byť krátkodobé alebo dlhodobé. V prvom rade chceme na jar minimálne uhájiť postavenie v tabuľke a zaútočiť na tretie miesto. Uvedomujeme si, že konkurencia o tieto pozície je veľká. Môj tajný sen je, aby sa FC Nitra dostala v horizonte troch rokov na futbalovú mapu Európy. Budem sa intenzívne snažiť o dosiahnutie tejto ambície. Rovnako by som rád zlepšil marketingovú oblasť, lebo tu vidím najväčšie rezervy. Mala by sa vytvoriť určitá marketingová zložka ľudí, ktorá bude komunikovať so sponzormi. Celý produkt futbal a značka FC Nitra musia byť efektívne predávané.