Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Atraktivita obalu nákupy neovplyvňuje

Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu nakupovaniu najmenej podliehajú starší ľudia vo veku 61 až 79 rokov.

Významnú úlohu pri nakupovaní má tak miera spokojnosti, ktorá sa líši najmä v závislosti od pohlavia a veku spotrebiteľa. Potvrdili to výsledky aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2006/2007 týkajúce sa nákupu a postojov konečných spotrebiteľov. Monitor sa realizoval koncom roka 2006 na vzorke 1 000 respondentov.
Keďže na Slovensku kúpna sila nedosahuje úroveň európskeho priemeru, dominantný trend orientácie na cenu a s tým spojené nákupné správanie bude vždy najsmerodajnejším faktorom pri rozhodovaní sa o nákupe. „Vo vysokej miere zaváži u ľudí všetkých vekových kategórií využitie zliav a výpredajov - 86 % a výhodná cena - 66 %,“ zistil monitoring.
„Napriek všeobecne akceptovanému faktu, že obal predáva, na slovenského spotrebiteľa nakupujúceho potraviny nemá atraktivita obalu zásadný vplyv, pričom s pribúdajúcim vekom sa ešte zmenšuje,“ vyplýva ďalej z monitoringu nakupovania Slovákov.
V rámci sledovania kupujúcich zaujímavé bolo tiež zistenie, že spotrebiteľov nakupujúcich potraviny veľmi málo zaujímajú ďalšie poskytované služby, až takmer 75 % nemá záujem napr. o darčekové balenie či detské kútiky.
Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o správaní populácie pri nákupe potravinárskeho aj vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998.
Keďže je spomínaný monitor súčasťou marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, umožňuje porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Česka a Slovenska. Časti projektu sú zamerané na spokojnosť s podmienkami pri výbere nákupného miesta, preferovaný výber nákupu, porovnanie nákupného správania obyvateľstva za posledné roky v okolitých krajinách, vzťah zákazníkov napríklad k maloobchodným značkám.
Spoločnosť GfK Slovakia ako líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva vznikla v roku 1991 v Bratislave. Je súčasťou siete GfK (Norimberg), ktorá eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách. GfK Group sa radí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve v SR prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti GfK pracuje
7 900 ľudí.TASR

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 272
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 179
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 903
  4. Po Slovensku na motorke 6 580
  5. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 6 214
  6. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 5 763
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 707
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 310
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 381
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 730
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Cyklista mal len 43 rokov.


16 h
Toto je záber z archívu. Kúpalisko plánujú otvoriť až o týždeň.

Čakali na nové čerpadlá, namontovať sa však nestihnú. Sú v zálohe.


23 h
Dobré správy z MY

V tomto článku nájdete: Cukrovku úspešne liečia bez liekov. Obnovujú viac ako storočný zámok. Dva tipy na výlety s deťmi, nádherné fotky, ktoré dobyli svet a mnoho iného ;)


19. jún
Ilustračné foto.

Obeť zlákali do Čiech za prácou. Klientov si hľadala v uliciach.


18. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?